رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ملک سلمان حکم بازداشت ۳ شاهزاده سعودی را امضا کرد

17:37 - 17 اسفند 1398
کد خبر: ۶۰۳۷۴۹
خبرگزاری رویترز به نقل از منابع منطقه‌ ای گزارش داده بازداشت‌ های اخیر در عربستان به دستور ملک سلمان و با ادعای برنامه ریزی برای کودتا انجام شده است.
 ملک سلمان حکم بازداشت سه شاهزاده سعودی را شخصا امضا کردبه گزارش گروه بین الملل ؛ رویترز در گزارشی مدعی شده که «ملک سلمان»، پادشاه عربستان، خود شخصا دستور دستگیری سه شاهزاده سعودی را امضا کرده است.

به گزارش رویترز، ملک سلمان شخصا دستور بازداشت «احمد بن عبدالعزیز»، برادر کوچکتر خود و «محمد بن نایف»، برادرزاده و ولیعهد پیشین این کشور و برادرش «نواف» را صبح جمعه، ۱۶ اسفند، به اتهام برنامه ریزی برای کودتا و ارتباط با قدرت‌های خارجی امضا کرد.

یک منبع منطقه‌ای به رویترز گفت: «این سه نفر به اتهام برنامه ریزی برای کودتا و ارتباط با قدرت‌های خارجی از جمله آمریکا بازداشت شدند.»

وی در ادامه گفت: «با این بازداشت‌ها قدرت محمد بن سلمان تحکیم شد و اکنون دیگر رقیبی برای به چالش کشیدنش قدرتش ندارد.»

البته تنها «احمد»، برادر «محمد بن سلمان» که از حمایت قدرت‌های غربی نیز برخوردار است، از گزینه‌ های ولیعهدی عربستان محسوب می‌شود؛ وی که در اکتبر ۲۰۱۸ به ریاض بازگشت تاکنون اقدامی در راستای کسب قدرت انجام نداده است.
 

از سوی دیگر یک منبع آگاه با اشاره به این که حکم بازداشت این افراد توسط ملک سلمان امضا شده، گفت: «شاهزاده‌ های مذکور به خیانت متهم شده اند.»

وی مدعی شده «پادشاه سعودی در شرایط روحی و جسمی خوبی قرار دارد.»

این در حالی است که دفتر رسانه‌ ای عربستان از پاسخ به سوال‌ های رویترز امتناع کرده است.

«محمد بن سلمان»، ولیعهد فعلی عربستان و پسر ملک سلمان از زمان برکناری «محمد بن نایف» در سال ۲۰۱۷ به عنوان وارث تاج و تخت خانواده سعودی قدرت را در این کشور در اختیار گرفت. وی چندی پس از به قدرت رسیدن نزدیک ۲۰۰ نفر از شاهزاده‌ های سعودی و تجار سرشناس را به بهانه مبارزه با فساد در هتل «ریتز کارلتون»، زندانی کرد.

حکمرانی بن سلمان پس از قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه نگار منتقد سعودی و عملیات پهپادی یمنی‌ها علیه تاسیسات نفتی این کشور با انتقادات گسترده‌ای مواجه شده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *