گزارشی از یک "جنایت مبتذل"

16:28 - 24 تير 1394
کد خبر: ۶۰۳۷۱
خبرگزاری میزان: حمله وحشیانه و همه جانبه به مردم بی دفاع یمن حالا وارد چند ماهگی شده است و آمارهای متفاوتی از خسرات اقتصادی ، خسارات جانی و کشته ها و زخمی های این حملات هر روز منتشر می شود و هر روز بیش از پیش برتعداد قربانیان این زیاده خواهی غربی عربی افزوده می شود.

به گزارش گروه فضای مجازی ؛ اینجا یمن است، منطقه ای استراتژیک در جنوب غربی معدن بزرگ نفت و گاز دنیا یعنی خاورمیانه، همسایه دور و نزدیک کشورهای قدرتمند در منطقه از جمله ایران و عربستان.

گزارشی از یک

جمعیت یمن حدوداً ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است زبان رسمی آن عربی و واحد پول آن ریال یمنی است یمن بین سال‌های ۱۹۶۲ تا ۱۹۹۰ به دو کشور یمن شمالی و جمهوری دمکراتیک یمن یعنی یمن جنوبی تجزیه شده بود که در این سال با هم متحد شدند و جمهوری یمن بوجود آمد. در سال ۱۹۹۴ جنگ داخلی میان جدایی‌ خواهان جنوبی و حکومت مرکزی درگرفت که با پیروزی شمالی‌ها اتحاد یمن پابرجا ماند.

گزارشی از یک

این کشور از سال ۲۰۱۱ گرفتار یک بحران سیاسی سخت شده‌است. در این سال اعتراضات مردمی و خیابانی علیه علی عبدالله صالح  منجر به برکناری او از قدرت شد. در فوریهٔ ۲۰۱۲ عبدربه منصور هادی در یک انتخابات تک‌ نفره ، فرمایشی و بدون رقیب به عنوان رئیس‌ جمهور کشور انتخاب شد اما اختلافات سیاسی ادامه یافته و چه بسا بالاتر گرفت  و دو گروه اولی گروه مردمیه انصارالله به رهبری حوثی‌ها  و نیزیک گروه از تروریستها ی القاعده وارد درگیری با حکومت مرکزی و البته یکدیگر شدند.  

گزارشی از یک

حوثی‌ها در سپتامبر ۲۰۱۴ با حمایت کامل مردم صنعا را تصرف کرده و تشکیل حکومت وحدت ملی به پشتوانه خواسته های ملی  را اعلام کردند. منصور هادی و حاکمیت او در ۲۱ ژانویه ۲۰۱۵ تحت فشار سنگین اعتراضات مردمی استعفای خود را اعلام کردند اما در ۲۱ فوریه منصور هادی مجدد استعفای خود را با حمایت عربستان و آمریکا و متحدانش پس گرفته و عدن را در شرایطی غیر قانونی به عنوان پایتخت موقت خود اعلام کرد.

 این خیزش مردمی منافع سعودی و دیگر متحدانش را بشدت به خطر انداخته بود تا اینکه پرده ها افتاد و در اقدامی غیر قانونی بی توجیح وصرفا منفعت طلبانه در ۲۶ مارس ائتلافی از کشورهای همسو با غرب در منطقه به رهبری عربستان سعودی حملات هوایی و یکجانبه را علیه حوثی‌ها و در حمایت از دولت هادی با نام طوفان قاطعیت آغاز کردند !

حمله وحشیانه و همه جانبه به مردم بی دفاع یمن حالا وارد چند ماهگی شده است و آمارهای متفاوتی از خسرات اقتصادی ، خسارات جانی و کشته ها و زخمی های این حملات هر روز منتشر می شود و هر روز بیش از پیش برتعداد قربانیان این زیاده خواهی غربی عربی افزوده می شود.

 آخرین آمار موید کشته شدن از 1500 الی 3000 هزار یمنی و غیرنظامی و آوارگی و بی خانمانی دست کم 1 میلیون نفر حکایت دارد.  کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرده  ادامه حملات وحشیانه نیروهای به اصطلاح ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی به خاک یمن تاکنون یک میلیون نفر از مردم این کشور را آواره کرده بیش از یکهزار و 500 نفر کشته بجای گذاشته است.

گزارشی از یک

وی با اشاره به این که از ماه مارس امسال تاکنون بیش از یک میلیون نفر از مردم فقیر وگرسنه یمن در اثر این حملات آواره شده اند یادآور شد که 18 کودک و 18 زن ازجمله کشته شدگان حملات اخیر هوایی به این کشور بوده وحدود 80 زن وکودک دیگر در اثر این حملات مجروح شده اند ضمن این که علاوه بر افزایش شمار قربانیان این حملات تا کنون دهها شهروند غیر نظامی یمنی به دست طرفداران هادی منصور رییس جمهور مخلوع این کشور ربوده شده و دستکم 6 نفر به دست نیروهای طرفدار وی بدون محاکمه اعدام شده اند.

گزارشی از یک

به گفته این سخنگو علاوه بر تعداد زیادی از بیمارستان ها ،مدارس ، دادگاه ها ، تاسیسات برق رسانی و خانه های مسکونی یمن که در این حملات ویران شده اند دفترسازمان بین المللی مهاجرت نیز تا کنون دوبار هدف حملات خمپاره و نیروهای هوایی عربستان سعودی قرار گرفته است و دیگر خسارات سنگینی که در اقسام آمارها روایت می شوند....

 

جمهوری اسلامی ایران اما از ابتدای این بحران همواره بدنبال راه حل سیاسی و حمایت از مردم بی دفاع مقابل نظامیان بود ، عربستان بارها ایران را بخاطر حمایت های غذایی و بهداشتی از مردم گرسنه و مجروح در یمن با مشکلات لجستیکی روبرو کرده است از مزاحمت های نظامی برای پروازهای انسانه دوستانه و حامی مواد غذایی گرفته تا تلاشهای بین المللی برای استفاده از زور به جهت جلوگیری از کمک رساندن به این مردم بی دفاع.

این جنایت ها ادامه دارد و روز به روز اوضاع در یمن وخیم تر می شود اما هدف اصلی از مندرجات این گزارش رسیدن به نقش سازمان های مسئول بین المللی است، سازمان ملل متحد صرف بییانیه صادر میکند و هرزا چند گاهی هم که تشت رسوایی عدم استقلال به صدا می افتد با اتخاذ سیاست یکی به نعل و یکی به میخ با بیانیه ای دو پهلو در خواست آتش بس میکند و شورای بظاهر امنیت هم کشتار روزانه مردم بی دفاع و غیر نظامی را سلب امنیت نمیداند ظاهرا و سر در آستین کارهای دیگرش دارد.

گزارشی از یک

در ایران اما شعار ها نقش ندارند و اینجا میدان عمل است،  همین چند روز پیش رئیس ستاد پشتیبانی مردمی یمن گفت: از روز جهانی قدس در جمعه‌ای که پیش رو داریم تا عید فطر هفته همبستگی با مردم مظلوم یمن در کشور اعلام خواهد شد. بعد از آن ان‌شاءالله مردم عزیز تلاش خواهند کرد با حمایت های مادی و معنوی خود بتوانند تا حدی در برطرف کردن مشکلات مردم یمن که امروز مورد ظلم و تجاوز آل سعود قرار گرفته‌ اند همکاری کنند.

احمدی مقدم با بیان اینکه در این مدت بالغ بر 3000 نفر از مردم یمن به شهادت رسیده اند افزود: برخلاف تبلیغات رژیم آل سعود که ما فقط مراکز نظامی را هدف قرار می دهیم اما نیمی از کشته شدگان را زنان و کودکان تشکیل می دهند.
همچنین تاکنون 160 مرکز درمانی در یمن نابود شده است هرچند سازمان ملل تلاش کرد چتر حمایت خود را بر سر عربستان داشته باشد اما اوضاع آنقدر وخیم شد که سخنگوی سازمان ملل نیز مجبور شد برخی از حقایق را بازگو کند.
رئیس ستاد پشتیبانی مردمی یمن افزود: 80 درصد مردم یمن یعنی 21 میلیون نفر نیازمند کمک‌های انسانی و غذایی هستند و 12 میلیون نفر نیز در بحران گرسنگی و شرایط اضطرار قرار دارند. 

وی گفت : دلیل اینکه آغاز هفته همبستگی با مردم یمن از روز قدس است، این است که رژیم آل سعود همان اعمالی را که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب شد علیه مردم یمن مرتکب می شود و جنگ نیابتی علیه مردم مظلوم یمن انجام می شود

طبیعتا این نامگذاری برای این است که ما پشت صحنه همه این وقایع را توطئه های استکباری و صهیونیستی می دانیم و رژیم عربستان که اکنون باید در کنار مسلمان علیه رژیم غاصب قدس هم صف باشد، همان جنایت های محاصره انسانی و کودک کشی اسرائیل در غزه را در یمن انجام می دهد.

گزارشی از یک

این هفته مردم هر آنچه در توان دارند به میانه میدان کشیدند و  خواهند کشاند و دست در دست مردم بی دفاع یمن یکبار دیگر به دنیا اثبات کردندکه جمهوری اسلامی بیش از سه دهه است که بدور از شعار وژست های بین المللی  بطور واقعی پشیتبان مسلمانان بی دفاع سراسر جهان است.

منبع: ریشه

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *