رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نخستین جشنواره بین‌المللی قرآن كريم مسکو افتتاح شد

16:22 - 24 تير 1394
کد خبر: ۶۰۲۹۹
خبرگزاری میزان: آيين افتتاحیه رسمی نخستین جشنواره بین‌المللی قرآن كريم مسکو، 22 تیرماه با حضور آيت‌الله محمدعلي تسخيري مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام برگزار شد.
به گزارش ، آيين افتتاحیه رسمی نخستین جشنواره بین‌المللی قرآن كريم مسکو، 22 تیرماه با حضور آيت‌الله محمدعلي تسخيري، مشاور عالی مقام معظم رهبری (مدظله العالي) در امور جهان اسلام و جمعي از شخصیت‌های سیاسی، علمی، فرهنگی ، شماری از سفرای کشورهای اسلامی در مرکز اسلامی مسکو برگزار شد.

در اين مراسم كه با تلاوت آياتي چند از كلام‌الله مجيد از سوي حسن دانش، قاري بين‌المللي قرآن كريم آغاز شد، مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام به بیان اهمیت قرآن كريم و لزوم تمسک به قرآن به ویژه در زمان هجوم آوردن فتنه‌ها پرداخت و چندین روایت از امام علی (ع) درباره قرآن كريم و شاخصه‌های جامعه قرآنی بيان كرد.

سپس روشن حضرت عباسوف معاون اول شورای مفتیان روسیه پیام راویل عین الدین، ريیس شورای مفتیان روسیه را به مناسبت افتتاح این جشنواره قرائت کرد.

مهدي سنايي سفیر کشورمان برپایی این جشنواره را فرصت خوبی برای شناخت عمیق از قرآن و اسلام دانست و افزود: قرآن كريم، کتاب مناسبی برای گفت و گوی بین ادیان است و هیچ کتاب دیگری نمی‌توان یافت که تا این حد از واژگان «بگو» و «بشنو» استفاده کرده باشد.
در ادامه، رضا ملکی، رایزن فرهنگی ایران در روسیه به تشریح اهداف، بخش‌ها، روند شکل‌گیری جشنواره و ... پرداخت و افزود: این جشنواره متشکل از 22 غرفه در بخش‌هایی چون «قرآن و هنر»، «قرآن، انیمیشن و سینما»، «نرم افزار قرآنی» و ... است.

اجرای همخوانی «آیات منتخب» و «دعای اسماء الحسنی» توسط قاریان و حافظان اعزامی از جمهوری اسلامی ایران از ديگر برنامه‌هاي اين مراسم بود.

گفتنی است، در بخش رونمایی مراسم افتتاحیه از نخستین تفسیر کامل قرآن کریم در 12 جلد با نام «نور القرآن» به زبان روسی که از سوی بنیاد مطالعات اسلامی روسیه منتشر شده است و نیز از «لوح قرآن»که توسط نمایندگی جامعة المصطفی (ص) العالمیة در روسیه تهیه شده، رونمایی شد.

بنابر اعلام اين خبر، اين جشنواره قرآني 20 تیرماه آغاز به کار کرد و به مدت 7 روز به ادامه خواهد داشت.

انتهاي پيام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *