هفته "نقض حقوق بشر توسط آمریکا" در تقویم کشور از 6 تا 12 تیرماه

11:13 - 24 تير 1394
کد خبر: ۶۰۲۱۶
خبرگزاری میزان: درج هفته "نقض حقوق بشر توسط آمریکا" بر اساس منویات مقام معظم رهبری، در تقویم رسمی کشور مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش به نقل از وبسایت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور، در جلسه ۶۴۳ شورای فرهنگ عمومی درج هفته «نقض حقوق بشر توسط آمریکا» بر اساس منویات مقام معظم رهبری – در دیدار با خانواده‌های شهدای هفتم تیر و جمعی از خانواده‌های شهدای استان تهران – در تقویم مورد بررسی قرار گرفت.

«حادثه ۷ تیر سال ۱۳۶۰»، «بمباران شیمیایی سردشت در ۷ تیر ۱۳۶۶»، «ترور شهید صدوقی در ۱۱ تیر سال ۱۳۶۱» و «ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران در ۱۲ تیر سال ۱۳۶۷» نمونه‌هایی از اقدامات تروریستی آمریکا و یا عوامل آن بود که رهبر انقلاب از آنها یاد کردند و افزودند: برخی معتقدند که باید این ایام تیر ماه به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شود.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین شاهمرادی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در روز ۶ تیرماه ۱۳۶۰ مورد سوء قصد قرارگرفته‌اند، پیشنهاد کرد آغاز این هفته از ۶ تیرماه و پایان آن ۱۲ تیرماه باشد.

بر اساس این گزارش، کلیات و روزهای تعیین شده این مناسبت مورد تصویب شورای فرهنگ عمومی قرار گرفت و مقرر شد انتخاب عنوان مناسب این هفته که نشان دهنده نقض حقوق بشر توسط آمریکا در جهان باشد، در دستور كار جلسات آتی این شورا قرار گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *