اتخاذ تدابیر و راهکارهای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در استان خراسان شمالی

13:41 - 12 اسفند 1398
کد خبر: ۶۰۲۱۰۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در نشست فوق العاده کمیته پدافند غیرعامل مهمترین تدابیر بازدارنده و تمهیدات مراقبتی دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه در پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا (کووید ۱۹) را در استان تشریح کرد.

اتخاذ تدابیر و راهکارهای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در استان خراسان شمالیبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حجت الاسلام و المسلمین جعفری رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در نشست فوق العاده کمیته پدافند غیرعامل مهمترین تدابیر بازدارنده و تمهیدات مراقبتی دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه در پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا (کووید ۱۹) را در استان تشریح کرد.

جلسه فوق العاده کمیته پدافند غیرعامل دادگستری در حالی برگزار شد که بررسی مهمترین تدابیر و راهکار‌های پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و مقابله با آن از اصلی‌ترین محور‌های مورد بحث در این نشست بود.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی با اشاره به اهمیت پیشگیری از گسترش بیماری کرونا ویروس از اتخاذ تدابیر ویژه و اجرای تمهیدات مراقبتی و برنامه‌های بازدارنده و پیشگیرانه مجموعه قضایی استان و سازمان‌های تابعه در ابعاد مختلف فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و ... خبر داد.

بیشتر بخوانید:

جعفری با اشاره به نقش و کارکرد هر یک از کارگروه‌های پنجگانه متشکل در ذیل کمیته پدافند غیرعامل دادگستری کل استان و تشریح وظایف قانونی محول به این کارگروه‌ها تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد کارگروه‌های فرهنگی و امنیت روانی آموزش‌های لازم در خصوص پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را با کمک کارگروه منابع انسانی و فناوری اطلاعات در دستور کار قرار دهد و کارگروه پشتیبانی نیز اقلام آموزشی را در کلیه حوزه‌های قضائی استان به طور متناسب و مطلوب تکثیر و توزیع نمایند.

این مقام قضایی درباره رصد اطلاعات و پایش اخبار مربوط به کرونا ویروس در استان خاطرنشان کرد: ابزار شناخت از مصادیق ابتلاء یا مشکوک به بیماری می‌تواند در کنترل و اعمال مراقبت‌های لازم نقش سازنده ایفاء نماید که در همین راستا مقرر گردید مدیریت روابط عمومی و ارتباطات کلیه اخبار و رویداد‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا را از حوزه‌های قضائی استان جمع آوری و جهت اتخاذ تصمیم مقتضی در اختیار کمیته فرهنگی دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *