پیشگیری از فساد و تلف شدن منابع با پنجره واحد تجارت فرامرزي

10:15 - 24 تير 1394
کد خبر: ۶۰۱۸۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئيس كل بانك مركزي گفت: سامانه جامع گمركي تغيير بسيار جدي در بهبود فضاي كسب و كار ايجاد مي كند و رتبه ايران را در فضاي كسب و كار ارتقا مي دهد.
به گزارش ، ولی الله سيف  در بازديد از سامانه جامع گمركي و پنجره واحد تجارت فرامرزي اظهار کرد: اين سيستم علاوه بر پيشگيري از هرگونه فساد از تلف شدن منابع جلوگيري كرده و مي تواند بهره وري و كارايي را افزايش دهد.

سیف در ادامه اظهار داشت : قبلا مسعود كرباسيان در هيات دولت گزارشي از كارهاي مثبت شان كه در گمرك انجام داده اند را ارائه كرده بودند كه بر اساس گزارش وی من استنباط متفاوتي از اين سامانه داشتم اما كاري كه من الان مي بينم بسيار ارزشمند است.

رئيس كل بانك مركزي در پاسخ به اين پرسش كه نظر شما در رابطه با پياده سازي پنجره واحد تجارت فرامرزي در كشور چيست و همكاري بانك مركزي با گمرك در اين خصوص چگونه است ، پاسخ داد: موضوع خيلي مهم اين است كه از اين طريق دستگاهها مي توانند در كنارهم به صورت كارگروهي (team work) كار كنند، بنابراين امكانات بانك مركزي مي تواند در گمرك استفاده شود و اطلاعاتي كه در اينجا متمركز مي شود براي بانك مركزي بسيار حياتي است و با اتصال به اين سيستم كارايي آن را افزايش مي دهد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *