رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کاهش ۱۷ درصدی طلاق با راه اندازی سامانه تصمیم

2:00 - 30 بهمن 1398
کد خبر: ۵۹۷۶۵۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی گفت: با راه اندازی و فعالیت سامانه تصمیم در مرکز استان زنجان و چهار شهرستان پر جمعیت استان امروز؛ شاهد کاهش ۴۲ درصدی ورودی پرونده در حوزه خانواده و طلاق به دادگستری هستیم.

اتونشر/ / / /کاهش ۱۷ درصدی طلاق با راه اندازی سامانه تصمیمبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ؛ حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در مراسم تقدیر از تلاش‌ها و زحمات کارکنان مجموعه بهزیستی استان زنجان مرتبط با سامانه تصمیم گفت: به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان مأموریت داده شد با همکاری برخی سازمان‌ها و خصوصا اداره کل بهزیستی استان تدبیر و اقدامی اثر گذار انجام دهد که در این راستا با راه اندازی سامانه تصمیم در طول یک و نیم سال گذشته توفیقات بسیار خوبی حاصل شده است.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته و با بهره گیری از حضور مشاوران و روانشناسان در مراکز تصمیم استان زنجان امروز با کاهش ۱۷ درصدی در حوزه طلاق مواجه هستیم و این عدد در نوع خود ارزشمند و گامی مهم در حفظ کانون خانواده هاست.

رییس کل دادگستری استان زنجان اظهار کرد: با راه اندازی و فعالیت سامانه تصمیم در مرکز استان و چهار شهرستان پر جمعیت استان امروز؛ شاهد کاهش ۴۲ درصدی ورودی پرونده در حوزه خانواده و طلاق به دادگستری استان هستیم.

صادقی نیارکی ادامه داد: ۵۰ درصد زوجین مراجعه کننده به این مرکز انصراف خود را از درخواست طلاق اعلام نموده اند، این یعنی ادامه زندگی مشترک، همچنین ۱۱ در صد پرونده‌های ارجاعی به واحد تصمیم با سازش همراه بود که این موفقیت را به همه عزیزان در مجموعه بهزیستی تبریک عرض می‌کنم.

عالیترین مقام قضایی استان زنجان در ادامه جلسه که مدیر کل اجتماعی استانداری زنجان نیز حضور داشت گفت: با نتایج بدست آمده در سامانه تصمیم نیاز‌مند حمایت خوب از این مجموعه در حوزه تخصیص اعتبار لازم از جمله تجهیز سخت افزاری و ساختمانی در شهرستان‌های فعال هستیم و انتظار حمایت از این مراکز را داریم، چراکه خروجی این حمایت‌ها حفظ کیان خانواده وادامه زندگی مشترک زوجین است.

در پایان جلسه با اهداء لوح از زحمات و تلاش‌های مدیر کل بهزیستی استان، کارکنان سامانه تصمیم تقدیر بعمل آمد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *