اولین مواجهه با اسکوچیچ؛ مردی که برای هر شرایطی آماده است

10:36 - 27 بهمن 1398
کد خبر: ۵۹۶۷۹۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
روز گذشته (شنبه) اولین نشست خبری سرمربی جدید تیم ملی فوتبال با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، پس از کش‌وقوس‌های فراوان در نهایت دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب و معرفی شد.

از روزی که اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد، موجی از انتقادات که بعضا شدید هم بود به سمت او روانه شد. پیشکسوتان معتقد بودند که اسکوچیچ در حد و اندازه‌های نام تیم ملی ایران نیست. یا برخی گفتند اگر قرار بود اسکوچیچ هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد، همان بهتر که یکی از میان همین مربیان داخلی که مشغول به کار هستند، یک نفر به کمپ می‌رفت و سرمربی می‌شد. البته بودند کسانی که از اسکوچیچ حمایت کرده و برای او آرزوی موفقیت کردند.

با این حال، پس از گذشت چند روز، در نهایت زمان برگزاری اولین نشست خبری سرمربی جدید تیم ملی فرارسید تا خبرنگارانی که کوهی از سوالات را آماده کرده بودند، اسکوچیچ را با سوالات خود بمباران کنند. روز گذشته (شنبه) این نشست در هتل آکادمی ملی فوتبال برگزار شد. پیش از آغاز این نشست، با هماهنگی از پیش صورت گرفته، قرار شد اصحاب رسانه با مرد کُروات عکسی به یادگار بگیرند. اسکوچیچ به محض اینکه با خبرنگاران مواجه شد، به آنها با لهجه‌ای شیرین و به زبان فارسی «خسته نباشید» گفت.

اولین مواجهه با سرمربی جدید تیم ملی فوتبال

در جریان نشست، خبرنگاران سوالات بسیاری را آماده کرده بودند که از اسکوچیچ بپرسند. به همین دلیل به ترتیب، اصحاب رسانه یک به یک در جایگاه حضور پیدا کرده و سوال خود را از اسکوچیچ پرسیدند. اگرچه سرمربی جدید تیم ملی تمایلی به پاسخ «شفاف و صریح» به برخی از سوالات نداشت، اما همه پرسش‌ها را با حوصله جواب داد. نکته جالب دیگر، تلاش این مربی برای حفظ لبخند روی چهره بود. او سعی می‌کرد ارتباط چشمی با خبرنگاران را هنگام پاسخ به سوالات برقرار کند.

به عنوان مثال یکی از خبرنگاران از او سوالی پرسید که به نوعی قصد مقایسه او با کارلوس کی‌روش و یادآوری شرایط آن دوران را داشت اما اسکوچیچ با حفظ آرامش خود، لبخندی زد و گفت: «توقع این پرسش را نداشتم». با این حال پاسخ کاملی داد. همین موضوع نشان می‌دهد اسکوچیچ با حواشی کنار آمده و آمادگی ذهنی برای مواجهه با شرایط جدید و انتقادات قوی‌تر را دارد. 

با در نظر گرفتن همه این شرایط، به نظر می‌رسد بار دیگر اهالی فوتبال باید با هم همدل شوند تا تیم ملی که نتایج جالبی تا اینجای کار در مسابقات انتخابی جام جهانی نگرفته، دوباره در جاده صاف و مسیر درست قرار بگیرد. اسکوچیچ برای فوتبالدوستان ایرانی سرمربی نام‌آشنایی است، اما کسی نمی‌داند او می‌تواند موفق شود یا خیر.

نکته مهم دیگر این است که، سرمربی کروات باید حواشی را از خود و تیمش دور کند تا بتواند به موفقیت برسد. بدون شک حواشی در تیم ملی بیشتر از هرجای دیگری سراغ اسکوچیچ می‌آید و باید دید او مثل کی‌روش از پس عبور یا کنترل آن برمی‌آید یا مثل ویلموتس در این گودال می‌افتد و مسیرش تغییر می‌کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *