الزام دستگاه‎های دولتی به اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت/ شهرداری‌ها ملزم به رعایت مناسب سازی در زمان تهیه نقشه ساختمانی هستند

11:48 - 27 بهمن 1398
کد خبر: ۵۹۶۷۶۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی گفت: همه دستگاه‌های دولتی و موسسات عمومی ملزم به اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت هستند و شهرداری‌ها نیز ملزم به رعایت مناسب سازی در هنگام صدور نقشه ساخت و پایان کار ساختمان‌ها و معابر شهری  هستند.

الزام دستگاه‎های دولتی به اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت/ شهرداری‌ها ملزم به رعایت مناسب سازی در زمان تهیه نقشه ساختمانی هستندبه گزارش گروه حقوقی و قضایی ، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در دیدار با مدیر کل بهزیستی این استان با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر و تقدیر  از زحمات و تلاش‌های مدیرکل بهزیستی استان زنجان و کارکنان این نهاد حمایتی گفت: دستگاه قضایی در خدمت بهزیستی است چرا که کار بهزیستی فردی و شخصی نیست و دربرگیری بالایی دارد و کاری پرزحمت، ارزشمند و پرارج است.
 
وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه تصمیم در بهزیستی استان زنجان اقدامی ارزشمند در راستای  کاهش طلاق  در سطح استان  بوده  گفت: البته این سامانه بایستی فراگیر، مستمر و در کلیه شهرستان‌ها نیز راه اندازی گردد.

رییس کل دادگستری استان زنجان در پی درخواست مدیرکل بهزیستی در زمینه اجرایی شدن  ماده ۲ قانون جامع حمایت از حقوق معلولین نسبت به رعایت و الزامات مناسب سازی در زمان تهیه نقشه ساختمانی گفت: همه دستگاه‌های دولتی و موسسات عمومی ملزم به اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت هستند و شهرداری‌ها  نیز ملزم به رعایت مناسب سازی در هنگام صدور نقشه ساخت و پایان کار ساختمان‌ها و معابر شهری  هستند.

وی خاطر نشان کرد: عدم رعایت قانون جامع حمایت از حقوق معلولین مصوب سال ۱۳۹۶ هستند که در صورت عدم رعایت بر اساس فصل دوم مواد ۲و۳و۴و۵  به مجازات  جزای نقدی، انفصال موقت یا دائم از خدمات دولتی، تنزل مقام و محرومیت از انتصاب و یا اخراج از سازمان محکوم خواهند شد.

وی ادامه داد: افراد معلول و آسیب پذیر جامعه نبایستی به لحاظ فراهم نبودن بستر‌ها در دستگاه‌های دولتی و موسسات عمومی از دریافت خدمات منصرف شوند لذا همه دستگاه‌ها  به این موضوع توجه کنند.

در ابتدای این دیدار که در دفتر حوزه ریاست دادگستری برگزار شد مدیرکل بهزیستی استان زنجان ضمن تشکر از حمایت دستگاه قضایی از مجموعه بهزیستی استان و پیگیری مشکلات پیش روی گفت: ۲۸هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی استان زنجان قرار دارند و همچنین ۱۲هزار معلول جسمی حرکتی در سطح استان زنجان زندگی می‌کنند که جهت حضور در جامعه نیازمند مناسب سازی معابر و اماکن عمومی درسطح شهر هستند.

وی در ادامه افزود: ایجاد ساختار‌های لازم جهت اجرایی نمودن قانون جامع حمایت از حقوق معلولین از مطالبات بهزیستی و معلولین است و در این زمینه نیازمند همکاری و مساعدت کلیه دستگاه‌ها و خصوص شهرداری‌ها هستیم.


برچسب ها: صادقی نیارکی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *