رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حدادعادل: مجلس آینده باید در خدمت مردم و رفع نیاز‌های معیشتی و اقتصادی‌ آنها باشد

13:31 - 26 بهمن 1398
کد خبر: ۵۹۶۵۶۵
رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب با بیان اینکه اساس مجلس آینده باید استقلال آن باشد، گفت: مجلس آینده باید در خدمت مردم و رفع نیاز‌های معیشتی و اقتصادی آنها باشد.
حداد عادل:به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری  میزان، غلامعلی حدادعادل امروز در یک نشست خبری در پاسخ به سؤال میزان مبنی بر اینکه با توجه به ظرفیت مجلس برای رفع مشکلات و نظارت صحیح بر اجرای قوانین، برنامه شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب برای بالفعل کردن این ظرفیت چیست؟، گفت: به صورت عملی باید بعد از حضور در مجلس به این موضوع ورود کرد. 
 
وی ادامه داد: براساس تجربه بنده، هر مجلسی در اولین روز‌های تشکیل، گرفتار ساماندهی امورات است و تا اعتبارنامه نمایندگان در کمیسیون‌های مختلف بررسی و سپس در صحن تائید شود و هیئت رئیسه یکبار به‌صورت موقت و یکبار به صورت یکساله شکل بگیرند، همچنین کمیسیون‌ها و اعضای آنها شکل بگیرند، مجلس دو ماهی زمان نیاز دارد.

حدادعادل در عین حال گفت:  از سوی دیگر، هر مجلسی در بدو امر با طرح‌ها و لوایحی از دوره قبل روبروست که باید تکلیف آنها را نیز مشخص کند که آیا این‌ها را کنار بگذارد و یا ادامه کار بررسی آنها صورت بگیرد، همچنین باید فراکسیون‌های مختلف تشکیل شود و معلوم شود تکلیف جناح‌ها در مجلس چگونه است و این کار‌ها حداقل سه ماهی در مجلس زمان می‌برند.
 
رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب یادآور شد: در این مدت می‌توان یک برنامه دقیق‌تری تعیین کرد، مثلا یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و یک برنامه ۴ ساله تعیین کرد. این تجریه‌ای است که بنده در مجلس هفتم داشتم و یک تعدادی  از طرح‌ها کوتاه مدت بودند. مثلا در اولین بودجه‌ای که تصویب کردیم، طرح تثبیت قیمت‌ها، کوتاه مدت و برای ۶ ماه بود.
 
وی افزود: گرچه کسانی که این روز‌ها بعد از افزایش قیمت بنزین اشاره به طرح تثبیت قیمت‌ها داشتند، ذکر نکردند که طرح همیشگی نبود بلکه موقتی بود. علت تصویبش این بود که احساس می‌کردیم وقتی در لایحه بودجه که همیشه بعد از فروردین اجرا می‌شود، قیمت بنزین بالا می‌رود، بی‌جهت قیمت همه چیز هم  بالا می‌رود. ما برای اینکه این تورم مصنوعی ایجاد نشود و این عادت را از سر مردم و دستگاه‌ها بیندازیم این طرح را مصوب کردیم.
 
حداد عادل یادآور شد: برنامه‌های دقیق‌تر برای رفع مشکلات و نظارت صحیح بر اجرای قوانین، بعد از شروع مجلس در نظر گرفته خواهند شد در این راستا، نگاه ما حل مسائل اقتصادی و رفع موانع کسب و کار است.
 
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه مهمترین نکته مورد نظر در انتخابات پیش‌رو، تشکیل مجلس مستقل است، افزود: مجلسی که بنای خود را بر ضدیت با هر دولتی نگذارد و دنباله رو هر دولتی هم نباشد.
 
وی گفت: مجلسی که امروز تصویب کند که سه وزیر را همزمان استیضاح کند و یک عده‌ای اسم بنویسد و فردا که روز استیضاح است آقایان را صدا کنند که شما به عنوان مخالف ثبت نام کردید، بیایید حرف بزنید اما نماینده در مجلس نشسته و یک کلمه هم جواب نمی‌دهد و بعد از او درباره علت کارش که می‌پرسند، پاسخ دهد از تشکیلاتم به من گفته اند حرفی نزنم. این مجلس کار آمد نیست.

وی با بیان اینکه اساس مجلس آینده باید استقلال آن مجلس باشد، اظهار داشت: مجلس آینده باید در خدمت مردم و رفع نیاز‌های معیشتی و اقتصادی‌شان آن باشد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *