حبیبی: به خاطر تیم ملی خیلی از پیشنهادات را رد کردم

8:49 - 25 بهمن 1398
کد خبر: ۵۹۶۱۲۶
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
سرمربی تیم ملی هندبال گفت: در زمان سرمربیگری در تیم ملی خیلی پیشنهادات را از دست دادم، اما سعی می‌کنم در آینده اگر پیشنهادی به دستم رسید به آن بیشتر فکر کنم.

علیرضا حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در خصوص حضورش در سمینار بین‌المللی هندبال اظهار داشت: سمینار بین‌المللی مدرسین مربیگری و داوری جهان قرار است از تاریخ ۵ تا ۸ ماه مارچ به میزبانی آکادمی بین‌المللی مجارستان و در شهر بوداپست این کشور برگزار شود. بایستی ظرف چند روز آینده کلیه مدرسین مطالب آموزشی خود و همینطور موارد آموزشی که فدراسیون جهانی تعیین و اعلام نموده است را ارسال کنیم. در این سمینار کلیه سرفصل‌های آموزشی دوره‌های مربیگری بین‌المللی مورد بررسی قرار گیرد. از روزشنبه کلاس مربیگری در سطح D در ایران برگزار می‌شود که خانم ایلونا هاپکوآ از جمهوری چک این مسئولیت را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: امیدوارم برگزاری این کلاس‌های آموزشی در کشورمان تداوم پیدا کند، زیرا خیلی از مشکلاتی که در هندبال به چشم می‌خورد ناشی از مشکلات تکنیکی و نحوه آموزش رده‌های سنی پایه است و بایستی نسبت به هندبال پایه توجه بیشتری شود تا مربیان ما با علم بهتری به تربیت بازیکنان هندبال در این رده سنی بپردازند تا با کشف استعداد‌های خوب بتوانند به مرور زمان بازیکنان مستعد و توانمندی را به بدنه تیم ملی تزریق کنند.

سرمربی تیم ملی هندبال در خصوص اینکه آیا قصد ادامه همکاری با تیم ملی را دارد یا خیر، گفت: به نظرم در ابتدا باید مسئولان به نحوی برنامه‌ریزی داشته باشند تا هندبال ایران بتواند در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ به موفقیت‌های بهتری دست پیدا کند. از طرفی در این مدت فشار بسیار زیادی را برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک و جهانی تحمل کردم. امیدوارم مسئولان فدراسیون هندبال بهترین برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌ها را برای پیشرفت هندبال کشور اتخاذ کنند.
 
حبیبی تصریح کرد: داشتن یک برنامه مدون در هر رشته‌ای حرف اول را می‌زند. ما بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ و پس از آن بازی‌های انتخابی قهرمانی جهان را در پیش داریم و به همین دلیل نباید حتی یک روز را هم از دست داد. بهتر است فدراسیون برنامه‌ریزی خودش را مشخص کند و از اکنون به فکر تدارک برگزاری‌های بازی دوستانه قوی و اردو‌های با کیفیت باشد. از آنجایی که عمدتأ بیشتر بازیکنان تیم ملی لژیونر هستند و نمی‌توانند در تیم ملی حضور داشته باشند، همین مسئله شرایط ویژه‌ای را برای تیم ملی ایجاد می‌کند تا بازیکنانی که در داخل کشور هستند برای آنها اردو‌های بلند مدت ترتیب داده شود تا هم با هم هماهنگ‌تر شوند و هم آماده‌تر شوند.

وی افزود:  تمام عوامل موفقیت در گروی داشتن یک برنامه‌ریزی مناسب است و از همه مهمتر اینکه از تیم ملی به خوبی حمایت شود. البته قبل از آن نیاز به یک سری زیر ساخت‌ها داریم مثل آموزش به تمام مربیان استانی که از لحاظ علمی خودشان را به روز کنند. همچنین باید لیگ پویا و خوبی داشته باشیم تا به چرخه بازیکن‌سازی در تیم ملی کمک شود.

سرمربی تیم ملی هندبال گفت:  اردو‌های مداوم و بازی‌های خوب سطح بالا برای تیم ملی تدارک دیده شود تا مستلزم این شود تیم ملی به نتیجه خوبی که مدنظر دارد، برسد. اگر این مسئله مهیا نباشد نمی‌شود نتیجه خوبی گرفت. می‌پذیرم فدراسیون مشکلات مالی دارد، اما بهتر است با جذب حامیان مالی این مشکل را برطرف کند یا که از مسئولان بلندپایه ورزش درخواست کمک کند. حدود ۸۰ درصد باشگاه‌های داخلی با مشکلات مالی مواجه هستند و داشتن همین دغدغه انگیزه بازیکنان را کم می‌کند.

حبیبی تصریح کرد:  اگر بتوانیم بستر لازم را فراهم کنیم رسیدن به موفقیت در مسابقات دور از دسترس نخواهد بود. علی‌رغم زمان کوتاه تیم ملی توانست پا به پای قدرت‌های برتر آسیا عملکرد خوبی نشان دهد و تنها به علت تفاضل گل و بد شانسی تمام از صعود به مسابقات جهانی بازماندیم. من شرایط سختی را پشت سر گذاشتم و فشار زیادی را تحمل کردم. حضورم به عنوان سرمربی تیم ملی افتخار بزرگی بود. در زمان سرمربیگری در تیم ملی خیلی پیشنهادات را از دست دادم، اما سعی می‌کنم در آینده اگر پیشنهادی به دستم رسید به آن بیشتر فکر کنم. هر شخص دیگری جای من بود این جسارت را نمی‌کرد در این شرایط سختی که فدراسیون دارد مسئولیت تیم ملی را قبول کند. همین که در مقابل قدرت‌های برتر آسیا نمایش خوبی داشتیم و هندبال زیبایی را نشان دادیم گامی موثر به حساب می‌آید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *