برخورد مداخله ای با موتورسواران قانون شکن / جمع آوری معتادان منطقه 12 ظرف مدت 10 روز به محض فراهم شدن شرایط بازتوانی

15:04 - 21 تير 1394
کد خبر: ۵۹۵۴۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان:سخنگوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این که برخورد با موتورسواران قانون شکن به شیوه مداخله در دستور کار آتی نیروی انتظامی است، گفت: پلیس آمادگی این را دارد که به محض فراهم شدن بستر مناسب ظرف مدت ده روز به جمع آوری معتادان در منطقه 12 تهران بپردازد به شرطی که بسترهای مناسب برای بازتوانی آنها وجود داشته باشد.
برخورد مداخله ای با موتورسواران قانون شکن / جمع آوری معتادان منطقه 12 ظرف مدت 10 روز به محظ فراهم شدن شرایط بازتوانیسرتیپ دوم پاسدار سعید منتظر المهدی در پاسخ به سوال خبرنگار میزان در مورد برخورد با مسافر برهای شخصی گفت: برخورد با این موضوع بیش از هر گروه و نهادی برعهده خود مردم دانست. پلیس تا این حد نیرو ندارد که در هر خیابان مراقب استفاده کردن یا استفاده نکردن مردم از مسافر برهای شخصی باشد.

رسیدگی به شکایت از مسافربرهای شخصی در صورت وجود

وی با تاکید بر اینکه باید در این حوزه فرهنگ سازی لازم انجام شود، اذعان کرد: مردم یاد بگیرند برای امنیت خود از وسایل عمومی از جمله تاکسی استفاده کنند. در صورتی که بر اثر استفاده از مسافر برهای شخصی شکایتی واصل شود پلیس طبق چارچوب اقدام می کند.

سخنگوی نیروی انتظامی همچنین در پاسخ به سوال میزان در مورد برخورد با موتور سوارهای قانون شکن بر رعایت قوانین و حقوق شهروندی از سوی آنها تاکید کرد و گفت: نیروی انتظامی در طرح های آتی خود ضمن اینکه برخوردهای اولیه و ثانویه را انجام می دهد در مرحله نهایی به منظور ساماندهی موتور سواران قانون شکن به مداخله می پردازد.

تاکید بر آموزش همگانی در مقابله با موتورسواران قانون شکن

سردار منتظرالمهدی فرهنگ سازی در برخورد با موتور سواران را ضروری دانست و گفت: بدون شک بخشی از کار برعهده ما است اما نباید از آموزش همگانی به خصوص نقش رسانه ها در این حوزه غافل بود.

وی همچنین در مورد چرایی اجرای طرح های ضربتی برای مقابله با اعتیاد با توجه به تجربه ای که تهران در مورد خاک سفید داشته است، تاکید کرد: منظور نیروی انتظامی از طرح ضربتی برخورد شدید با معتادان نیست بلکه ساماندهی سریع معتادان و فروشندگان مواد مخدر است زیرا برخورد با اعتیاد و جمع آوری آنها به معنی زباله نیست بلکه در این موضوع با انسان روبرو هستیم.

وی ادامه داد: همانگونه که قبلا اعلام کردیم به محض فراهم شدن بستر مناسب پلیس آمادگی این را دارد ظرف مدت ده روز به جمع آوری معتادان در منطقه 12 بپردازد به شرطی که بسترهای مناسب برای بازتوانی آنها وجود داشته باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *