رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جمعیت کیفری زندان‌های زنجان ۳۰ درصد کاهش داشته است

12:54 - 20 بهمن 1398
کد خبر: ۵۹۴۸۷۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس شورای قضایی استان زنجان گفت: در یکسال گذشته با تلاش‌های صورت گرفته آمار خشونت ۴۲ درصد و جمعیت کیفری زندان ۳۰ در صد کاهش داشته که اقدامی ارزشمند و قابل توجه است.

جمعیت کیفری زندان ۳۰ در صد کاهش داشته استبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در همایش کاربرد عدالت ترمیمی در جرایم خشن که با حضور فرجی‌ها عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس، پژوهشگران حوزه خشونت کلامی و رفتاری، دانشگاهیان و سمن‌های فعال در حوزه اجتماعی در سالن ولایت دادگستری زنجان برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن طلیعه چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که معجزه قرن نامگذاری شده است گفت: عدالت ترمیمی امروز یک ضرورت است وجایش در تشکیلات قضایی و حقوقی خالی است.

رییس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه تقویت نهاد‌های داوری و حکمیت دستور کار دستگاه قضایی استان است افزود: از ۱۷۴ پرونده ارجاعی به این نهاد تنها به یک پرونده اعتراض شده که نشان از جایگاه تأثیر گذاری ارزشمند این نهاد است.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی تصریح کرد: کیفردهی اساسا باید بازدارنده باشد، چرا که اگر این امر محقق شد آمار وقوع جرایم کاهش خواهد یافت و بین کیفر عمومی و خصوصی تفاوت وجود دارد و این اصل مهمی است که کیفر نباید به دیگران تسّری پیدا کند و اساس کیفر باید بر صلح و سازش، سریع و کم هزینه باشد.

رییس شورای قضایی استان زنجان گفت: در یکسال گذشته با تلاش‌های صورت گرفته آمار خشونت ۴۲ درصد و جمعیت کیفری زندان ۳۰ درصد کاهش داشته که اقدامی ارزشمند و قابل توجه است.

وی از راه اندازی ستاد صبر، شورای سازش و داوری در استان خبر داد و اظهاد داشت: امروز در استان ۲۹ موسسه داوری فعال است که این امر در گذشته صفر بوده، این یعنی کارکرد عدالت ترمیمی در مسیر صحیح خود قرار گرفته و تلاش می‌کنیم از تمام ظرفیت‌های نهاد‌های داوری استان استفاده کنیم.

عالی‌ترین مقام قضایی استان زنجان با اشاره به اینکه اقناع سازی علمی و منطقی از اهداف قوه قضاییه است ادامه داد: استان زنجان در اجرای عدالت ترمیمی موفق عمل کرده، لذا در این راستا جزء استان‌های برتر در کشور هستیم و منشأ این کاهش خشونت‌ها و جمعیت کیفری در استان کار میدانی و عملیاتی بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *