رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

لاریجانی درگذشت «آیت‌الله نورالله طبرسی» عضو مجلس خبرگان را تسلیت گفت

9:31 - 20 بهمن 1398
کد خبر: ۵۹۴۷۵۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی درگذشت «آیت‌الله نورالله طبرسی» نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان را تسیلت گفت.
لاریجانی درگذشت «آیت‌الله نورالله طبرسی» عضو مجلس خبرگان را تسلیت گفتبه گزارش گروه سیاسی ، علی لاریجانی درگذشت «آیت‌الله نورالله طبرسی» نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان و نماینده پیشین ولی‌فقیه در این استان را تسیلت گفت.
 
بسم الله الرحمن الرحیم
اذا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

ارتحال عالم جلیل القدر و مهذب، آیت الله حاج شیخ نورالله طبرسی، نماینده سابق، ولی فقیه در استان مازندران موجب تاسف و تاثر گردید.

ایشان از همراهان صدیق حضرت امام خمینی (ره) در نهضت اسلامی و قیام ملت علیه رژیم ستمشاهی، از شخصیت‌های موثر در دوران پس از پیروزی انقلاب و یاوری دلسوز برای مقام معظم رهبری در پیشبرد اهداف نظام اسلامی بودند.

آیت الله طبرسی در سالیان عمر پربرکت خویش به گسترش و ترویج معارف قرآن و اهل بیت (ع) و تربیت طلاب علوم دینی اهتمام مجدانه داشتند و در سنگر‌های خدمت به نظام جمهوری اسلامی از جمله نمایندگی، ولی فقیه در استان مازندران، امامت جمعه ساری و نمایندگی مردم شریف این استان در مجلس خبرگان‌رهبری، منشا آثار و اقداماتی ارزنده بودند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه به پیشگاه حضرت، ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب، حوزه‌های علمیه، روحانیت معزز، مردم شریف استان مازندران، شاگردان، ارادتمندان و به ویژه اهل بیت مکرم ایشان، برای آن عالم ربانی از درگاه خداوند متعال علوّ درجات و برای بازماندگان صبر و اجر طلب می‌کنم.

لاریجانی درگذشت «آیت‌الله نورالله طبرسی» عضو مجلس خبرگان را تسلیت گفت
 
 
به گزارش میزان، آیت‌الله نورالله طبرسی در سال ۱۳۱۹ در روستای «سوچلما» از توابع «نکا» - مازندران - متولد شد. وی تحصیلات خود را ابتدا در مکتب خانه روستای محل تولدش آغاز کرد سپس در سن ۱۲ سالگی برای تحصیل در علوم حوزوی عازم حوزه آیت‌الله سلطانی شد و پس از فراگیری بخشی از مقدمات طی ۲ سال، به حوزه علمیه قم وارد شد.

در حوزه علمیه قم دروس سطح و خارج را در محضر اساتید برجسته فراگرفت و به درجه اجتهاد رسید. او که بخشی از درس خارج خود را نزد امام خمینی (ره) فرا گرفته بود در زمان مبارزات قبل از پیروزی انقلاب با انتشار اعلامیه‌ها و بیانیه‌ها به حمایت از انقلاب و نهضت امام خمینی (ره) پرداخت.

آیت الله طبرسی پس از پیروزی انقلاب عهده‌دار وظایف سیاسی شد که از جمله آن‌ها نمایندگی، ولی فقیه در ساری و امامت جمعه آن شهر و نمایندگی مردم ساری در مجلس خبرگان رهبری در ادوار سوم، چهارم و پنجم است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *