رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شهاب حسینی: آمده‌ام تا یکبار هم شده از خودم دفاع کنم/نمی‌توانم ساکت بنشینم تا ناحق گفته شود/می‌گویند قهر می‌کنم و به جشنواره نمی‌آیم خب نیا

0:48 - 20 بهمن 1398
کد خبر: ۵۹۴۷۱۲
محمد کزازی کارگردان، شهاب حسینی، سیامک اطلسی، غزال نظر بازیگران فیلم و سایر عوامل فیلم سینمایی «شین» در نشست خبری این فیلم حاضر شده و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، نشست خبری فیلم سینمایی «شین» به کارگردانی میثم کزازی در محل نشست های پردیس سینمایی ملت موسوم به کاخ رسانه و در ساعات پایانی هشتمین روز جشنواره فیلم فجر برگزار شد. 

میثم کزازی کارگردان، شهاب حسینی، آتش تقی پور، هوشنگ توکلی، سیامک اطلسی، غزال نظر بازیگران فیلم و سایر عوامل فیلم سینمایی «شین» در نشست خبری این فیلم حاضر شده و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

شهاب حسینی: آمده‌ام تا یکبار هم شده از خودم دفاع کنم/نمی‌توانم ساکت بنشینم تا ناحق گفته شود/می‌گویند قهر می‌کنم و به جشنواره نمی‌آیم خب نیا
آتش تقی پور در ابتدای این نشست خبری گفت: امیدوارم همیشه در صفا و صمیمیت کنار هم زندگی کنیم.

هوشنگ توکلی دیگر بازیگر این فیلم اضافه کرد: من از دیدن فیلم تحت تاثیر قرار گرفتم، میثم نقاش، شاعر و هنرمند است، امیدوارم این فیلم اکران خوبی را تجربه کند. البته کار اصلاح صدا و رنگ آمیز فنی نیاز دارد که بعدها به آن خواهیم پرداخت. 

وی در همین راستا ادامه داد: ژانر وحشت با ساموئل خاچکیان وارد سینما شد و وی زحمت فراوانی برای آن کشید، بعد از آن فاصله بسیاری در سینما به وجود آمد. این ژانر از فیلم واقعا کار سختی است، طی این سالها خیلی افراد وارد این عرصه شده اند و شکست خورده اند، این فیلم حرف برای گفتن داشت. 

سیامک اطلسی دیگر بازیگر این فیلم درباره بازی در این فیلم گفت: من وقتی به این فیلم دعوت شدم نمی دانستم که فیلم ژانر وحشت است، وقتی اثر شروع شد احساس کردم که کار متفاوتی در حال انجام است، من تا به حال ژانر وحشت کار نکرده بودم و خیلی خوشحالم که این ژانر و بازی در کنار هنرمندان خوب را تجربه کردم. شهاب حسینی هر چه دارد را خرج سینما می کند امیدوارم زنده باشد. 

میثم کزازی درباره ساخت این فیلم گفت: فیلم درباره این است که ما همیشه وقت برای جبران نداریم، من قائل نیستم که این فیلم در ژانر وحشت باشد. این فیلم رویکردی به درام است که احساس کردم جایش خالی است. 

شهاب حسینی در ابتدای این نشست گفت: امکان ندارد در گوشه این مملکت اتفاق تلخی بیفتد و انسان دلگیر نشود. من از صمیم قلب بابت تمام اتفاقات اخیر، دسته بندی هم نمی کنم متاسف هستم. مطمئن باشید من دینی به جشنواره ندارم که بخواهم از آن دفاع کنم. من از جلوگیری از تفرقه دفاع می کنم.

 وی ادامه داد: جشنواره فیلم فجر نوعی از امکان است، من با تمام جوانان کار دارم، من نمی توانم ساکت بنشینم و ببینم که کارگردانی که می داند فیلمش به هیچ جایی نمی رسد یک موج ناجوانمردانه ایجاد می کند، این بی انصافی است که اینقدر یک فرد خودخواه باشد که ملاحظه هیچکس را نکند. نمی‌توانم ساکت بنشینم تا ناحق گفته شود.

وی ادامه داد: دفاع من از جشنواره فیلم فجر هیچ امتیازی به من نداده است، من آدم مدنی هستم و بسته به همین مدنیت است که فیلمم را در بخش غیر رقابتی اکران کردم، اکران فیلم شین هیچ اتفاقی نیست. این جلسه مطبوعاتی هم بنا به خواسته من اتفاق افتاده است، من چند وقت گذشته فقط حرف خوردم، من اینجا نشسته ام که یک بار هم شده از خودم دفاع کنم.

وی افزود: ضرر را با ضرر جبران نمی کنند، من نمی دانم اسمش را چه بگذارم، بالاخره به هر دلیلی این اتفاق دلخراش برای هواپیمای مسافربری افتاده است، اما آیا واقعا باید به دلیل یک اشتباه بزرگ سر پیکان خود را به سمت همه بگیریم. من سالها کار می کنم. من همیشه خط اعتقادی و فکری ام مشخص بوده است، حالا برخی راه افتاده اند و از آرشیو از من فیلم بیرون می آورند، من چیزی را که به آن اعتقاد داشته ام را گفته ام، آدم باید فقط باید برای رضای خدا حرف بزند نه هیچکس دیگر. 

حسینی افزود: من علاقه ای به چهل تیکه شدن کشورم ندارم، من از اکران فیلم «آشغال های دوست داشتنی» دفاع کردم زیرا به نظرم فیلم زمانه است، ما حق بودن را نمی توانیم از هم بگیریم، کسی حق گرفتن این حق از دیگری را ندارد زیرا خدا آن را داده است، غم انگیز ترین اتفاقی که برای من افتاد این است که من ریزش مخاطب داشته باشم، عزت و ذلت آدم دست خداست. من ناراحت نیستم که نود درصد از طرفداران من ریخته اند، من ناراحت کامنتهایی هستم که حتی قابل پخش نیستند. 

وی ادامه داد: من به خاطر خودم ناراحت نیستم، خوشحالم تکلیف برایم روشن شد، لزومی احساس نمی کنم ورای توانایی خودم تواضع داشته باشم، وقتی تعارف را کنار بگذاریم می توان به راحتی حرف می زنم. من به فکر خدمت به فرهنگ سرزمینم هستم، من با رابرت دنیرو درباره فرهنگ ایران و داستانهایی که قابل جهان شمول شدن دارند صحبت کردم. 

حسینی اضافه کرد: من قبلا گفتم مردم اگر صدای رسایی داشته باشند و از همین تریبون جشنواره در قالب فرهنگ حرف بزنند دیگر نیازی نیست که به خیابانها بروند، ما به عنوان هنرمند باید صدای مردم باشیم، ما هنرمندان باید اعتراض به حق مردم را بیان کنیم، با قهر کردن چیزی حل نمی شود، می گویند من قهر می کنم و جشنواره نمی آیم خب نیا، مگر با نیامدن من و یا شما اتفاقی می افتد.

غزال نظر بازیگر فیلم سینمایی «شین» گفت: بازی در این فیلم سینمایی تجربه بسیار سختی بود، این ژانر از سینما برای هر بازیگری سخت است، اما اینکه در کنار بزرگان بازیگری سینما همبازی شدم برایم افتخاری تکرار نشدنی است. 

حسینی درباره حضور طرفداران خود در پردیس ملت گفت: من خودم هم به این نشست دعوت شده ام و نمیدانم چه کسی به پردیس رسانه آمده است یا نه به من مربوط نیست.

وی درباره علاقه خود به سینمای وحشت گفت: من واقعیت امر به سینمای وحشت علاقه خاصی ندارم، بیشتر از هرچیزی درونمایه اثر برایم مهم است. وحشت ژانری است که اگر موفق باشد مخاطب خود را دارد.

شهاب حسینی: آمده‌ام تا یکبار هم شده از خودم دفاع کنم/نمی‌توانم ساکت بنشینم تا ناحق گفته شود/می‌گویند قهر می‌کنم و به جشنواره نمی‌آیم خب نیا

حسینی درباره انتخاب غزال نظر برای این فیلم اضافه کرد: من پیشتر با غزاله نظر در مقیمان ناکجا همکاری داشتم، فارغ از بازی خوب وی، او از جمله بازیگران با وقار سینما است. 

وی درباره اتفاقات جشنواره فیلم کن گفت: من می دانستم که تماشاگر غربی درکی از نیمه شعبان ندارد به همین خاطر آنجا  شاید بازخورد خوبی نداشت، هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد، من قبل از جشنواره می دانستم که سه روز بعد تولد حضرت امام زمان (عج) است، آنجا در دلم گفتم که یا امام زمان به مدد خودت اینهمه اتفاق برای بقیه می افتد، یکبار هم برای ما ایرانی ها بیفتد. 

میثم کزازی درباره نقش غزال نظر در فیلم گفت: این بازیگر در ابتدا پیشنهاد شدند و در همان ابتدا نقش را پذیرفتند، در این ژانر بهترین حالت این است که بک گراند از بازیگر نداشته باشیم، دلیل انتخاب من در بخشی این اتفاق بود. 

کزازی درباره فیلمنامه اثر گفت: خدا را شکر که جوانان ایرانی به شدت باهوش هستند و اهل سینما و موسیقی پس می دانم که اگر در فیلمم المانی بیاورم نمی توان به راحتی از فیلم های خارجی بردارم، ما از اول تصمیمی برای ساخت فیلم ژانر وحشت نداشتیم فقط پوسته اثر برایمان این نوع وحشت بود. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *