راه نجات توافق هسته ای از زبان «جوزپ بورل»

14:47 - 19 بهمن 1398
کد خبر: ۵۹۴۵۵۱
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید برای نجات برجام باید اطمینان حاصل کرد که ایران در ازای بازگشت کامل به تعهدات خود، از مزایای آن نیز بهره مند می‌شود.

اطمینان از استفاده ایران از مزایای بازگشت به تعهدات راه نجات برجام استبه گزارش گروه بین الملل ؛ «جوزپ بورل» می‎گوید: دیپلماسی تنها در صورتی موفقیت آمیز خواهد بود که با اقدام همراه باشد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یادداشتی در نشریه «پراجکت سندیکیت»، می‌افزاید: «اگر ما خواهان آن هستیم که برجام باقی بماند نیاز به اطمینان حاصل کردن از این موضوع هستیم که ایران در ازای بازگشت کامل به تعهدات خود از مزایای آن نیز برخوردار می‌شود.»

این در حالی است که اخیرا بورل پس از سفر به ایران، در جمع خبرنگاران درباره موضوعات متعددی از جمله توافق هسته‌ای و معامله قرن صحبت کرد.

 

بیشتر بخوانید:

 

وی در کنفرانسی خبری تصریح کرد «اتحادیه اروپا به دنبال آغاز روند فعال کردن مکانیسم حل اختلاف توافق هسته‌ای ایران به منظور خاتمه دادن به این توافق نیست.»

هفته گذشته بورل در نخستین سفر خود به ایران پس از انتخاب شدن به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با مقامات کشورمان دیدار و گفت ‎و گو کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *