ارائه گزارش خزانه‌دار در حاشیه مجمع فدراسیون ژیمناستیک

12:15 - 19 بهمن 1398
کد خبر: ۵۹۴۴۵۶
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون ژیمناستیک صبح امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، مجمع عمومی عادی سالیانه فدراسیون ژیمناستیک از ساعت ۱۰ صبح امروز (شنبه) در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

این جلسه به ریاست مهدی علی‌نژاد معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و با حضور زهرا اینچه درگاهی رئیس فدراسیون و سایر اعضاء مجمع برگزار شد. همچنین کیکاووس سعیدی سرپرست دبیرکل کمیته ملی المپیک، محمدشروین اسبقیان رئیس دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها و مهدی مستجاب الدعوه دبیر امور مجامع در این نشست حضور داشتند.

در مجمع امروز، خزانه‌دار فدراسیون ژیمناستیک با ارائه سخنرانی به صورت رسمی کناره‌گیری خود را از این سمت اعلام کرد.

نوری خزانه‌دار فدراسیون گفت: این مجمع آخرین مجمع من است و باید پیش از ارائه گزارش مالی صحبت‌هایی را مطرح کنم. از من خواستند از سمتم استعفا دهم و این در شرایطی است که هیچ تخلفی در عملکردم وجود ندارد.

وی افزود: اصلا به دادگاهی احضار نشده‌ام. آماده پاسخگویی به هر سوالی هستم. هر روز از صبح تا نیمه‌های شب در فدراسیون مشغول کار هستم. به خیلی از امور که شاید برخی از آنها وظیفه من نیست رسیدگی کردم. برای هزینه روادید ورزشکاران از جیب خودم هزینه کردم. برخی‌ها این موضوع را عنوان کرده‌اند من اتلاف منابع در فدراسیون داشته‌ام و من باتوجه به عملکردم انتظار تشویق توسط وزارت را داشتم، اما وزارت اعلام کرد باید ازسمتم استعفا دهم.

در ادامه اینچه‌درگاهی گفت: در شرایطی شروع به کار کردیم که رنکینگ خاصی در جهان نداشتیم و که ایران در رده شصت و هشتم قرار داشت اما اکنون با ۱۸ رده پیشرفت به رده ۵۰ رسیده‌ایم. در طول تمام ادوار این رشته ۱۱ مدال قهرمانی آسیا کسب شده که ۹ مدال آن مربوط به دوران مدیریت کنونی است. باید از تمام نفراتی که در گذشته تلاش کردند، تشکر کنم.

وی افزود: ژیمناستیک رشته‌ای نیست که بتوان در آن خیلی زود به اهداف رسید. باید به فکر المپیک ۲۰۲۴ و ۲۰۲۸ باشیم، اما اکنون شانس کسب سهمیه برای حضور در توکیو را المپیک داریم.

اینچه‌درگاهی در ادامه به دستاورد‌های فدراسیون اشاره کرد و گفت: ما ۲۴۰ هزار ورزشکار ثبت‌شده داریم و ما را جز پرجمعیت‌ترین رشته‌ها قرار می‌دهد. همچنین موضوع حجاب بانوان را به سرانجام رساندیم که باعث افتخار برای ما است. رئیس کمیته فنی فدراسیون جهانی ژیمناستیک به تازگی طی نامه‌ای از عملکرد ایران تقدیر و تشکر کرد که این اتفاقات ما را به ادامه فعالیت امیدوار می‌کند.

این نشست به منظور بررسی عملکرد فدراسیون در سال گذشته و تصویب برنامه‌های سال جاری انجام شد. همچنین در ادامه اعضای مجمع پس از ارائه نقطه نظرات خود در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای این رشته، راهکار‌ها و پیشنهاداتی را مطرح کردند.

علی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون تعامل خوبی بین فدراسیون و وزارت ورزش شکل گرفته است. به طور مثال برای اخذ روادید تعامل‌های خوبی صورت گرفت. همگان باید کمک کنند تا بتوانیم بهترین اتفاقات را برای ورزش کشورمان به وجود بیاوریم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *