رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

باید تعامل بین دانشگاه و دادگستری افزایش یابد

15:09 - 18 بهمن 1398
کد خبر: ۵۹۴۲۴۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه با تاکید بر اینکه مهمترین مولفه قدرت، قدرت علمی است، گفت: قدرت علمی زمینه ساز رسیدن به قدرت و پیشرفت در سایر حوزه‌ها است.

باید تعامل بین دانشگاه و دادگستری افزایش یابدبه گزارش گروه حقوقی و قضایی ، سید حجت‌اله علم‌الهدی عصر پنج شنبه در جلسه امضای تفاهم نامه پژوهشگاه قوه قضاییه با دانشگاه آزاد زنجان اظهار کرد: امسال نخستین سال پس از بیانیه گام دوم انقلاب است که هدف آن رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه با بیان اینکه در گام دوم انقلاب برای رسیدن به اهداف باید به جوانان توجه و تاکید داشت، بیان کرد: نخستین توصیه در گام دوم انقلاب توصیه به علم و دانش است.

علم‌الهدی وظیفه دانشجویان را رسیدن به مرجعیت علمی و قله‌های علم و مرز‌های آن دانست و اضافه کرد: باید مرز‌ها را در حد توان به پیش برد و عرصه‌های جدید علمی را باز کرد.

وی با بیان اینکه پیش از این مرجعیت علمی در اختیار ایران بود، گفت: باید بار دیگر مرجعیت علمی دنیا را به دست بگیریم و عقب افتادگی‌های علمی را جبران کنیم.

رئیس پژوهشکده قوه قضاییه با بیان اینکه اگر در مسیر رشد علمی به صورت عادی حرکت کنیم امکان جبران عقب افتادگی‌ها وجود ندارد، گفت: در مسیر علمی نیازمند حرکت جهادی هستیم و برای رسیدن به قدرت و پیشرفت، باید کار جهادی در کشور صورت بگیرد.

علم الهدی با بیان اینکه مهم‌ترین قدرت در جامعه قدرت علمی است، افزود: با کسب قدرت‌های سایر قدرت‌ها، چون قدرت نظامی، اقتصادی، موشکی کسب می‌شود.

وی با بیان اینکه در علوم انسانی رشد و توسعه‌ای به چشم نمی‌خورد، گفت: علم انسانی علم حکومت‌داری است.

رئیس پژوهشکده قوه قضاییه با بیان اینکه بین حقوق مطالعه‌ای و قوه قضاییه فاصله زیاد است، تاکید کرد: باید تعامل بین دانشگاه و دادگستری افزایش یابد.

علم الهدی افزود: این افزایش تعامل از طریق بازدید‌های قضایی و جلسات نقد آرا امکان‌پذیر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان در ادامه این دیدار با تقدیر و تشکر از حضور رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه در این دانشگاه، تعامل و همکاری بین این دو مجموعه را مهم و ارزشمند عنوان کرد.

علیرضا فیروز با اشاره به اینکه مساله‌محوری به موضوع روز در دانشگاه آزاد تبدیل شده است، گفت: در بسیاری از رشته‌های دانشگاه به صورت مساله‌محور ورود کردیم و در رشته حقوق هم به عنوان یکی از رشته‌های دانشگاهی به صورت مساله‌محور ورود می‌کنیم.

وی افزود: گروه حقوق دانشگاه آزاد زنجان در هر سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا دانشجو دارد و استادان برجسته‌ای در این دانشگاه تدریس می‌کنند.

فیروز فر با بیان اینکه با سیاست‌های جدید دانشگاه آزاد، تحولات خوبی در این دانشگاه انجام شده است، گفت: امضای تفاهم نامه با پژوهشگاه قوه قضاییه در راستای سیاست‌های تحولی دانشگاه آزاد اسلامی است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *