دریافت هزینه برای کلاس های جبرانی که به دلیل آلودگی هوا تعطیل شده اند؛ قانونی است؟

3:00 - 19 بهمن 1398
کد خبر: ۵۹۳۷۲۲
سرپرست اداره کل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش به بیان توضیحاتی درباره قانونی یا غیرقانونی بودن دریافت هزینه برای برگزاری کلاس‌های جبرانی که به دلیل آلودگی هوا تعطیل شده اند پرداخت.

سعید صالح سرپرست اداره کل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار گروه چامعه ، در واکنش به این موضوع که اگر مدارس غیر دولتی برای برگزاری کلاس‌های جبرانی برای روز‌هایی که مدارس به دلیل آلودگی هوا و بارش برف تعطیل شده اند از والدین پول دریافت کنند این اقدام قانونی است یا غیر قانونی؟ گفت: دریافت مبلغ برای کلاس‌هایی که به جبران روز‌های تعطیل شده برای آلودگی هوا و تعطیلی مدارس باشد ممنوع است.

چند روزی که مدارس تعطیل شده مشمول هزینه برای اولیا نمی‌شود

وی در ادامه بیان کرد: دریافت این مبالغ هیچ وجه قانونی ندارد. هزینه دریافت شده برای شهریه تعریف شده برای فعالیت یک ساله دانش آموزان است و چند روزی که مدارس تعطیل شده مشمول هزینه برای اولیا نمی‌شود.

سرپرست اداره کل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: ما اعلام کردیم که مدارس غیر دولتی باید این اقدام را اجرا کنند و این موضوع یک امر بدیهی است و نیاز به ارسال بخشنامه به مدارس نیست.

مدارس غیر دولتی باید جبرانی کلاس های تعطیل شده را برگزار کنند

صالحی در ادامه تاکید کرد: کلاس‌ها تعطیل شده و مدارس غیر دولتی باید جبرانی آن را برگزار کنند.

تخلفات مدارس غیر دولتی به سامانه ۴۳۱۷ اعلام شود

سرپرست اداره کل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: اگر تخلفی هم وجود داشته باشد والدین دانش آموزان این موارد را با تماس به سامانه ۴۳۱۷ اطلاع دهند تا پیگیری شود و یا اینکه به ادارات آموزش و پرورش منطقه یا شهر خود مراجعه کنند تا موضوع پیگیری شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *