آغاز به کار بخش رادیو تئاتر فجر ۳۸/استقبال از «بیگانه در خانه» در تئاتر شهر

17:30 - 16 بهمن 1398
کد خبر: ۵۹۳۶۳۳
بخش «رادیوتئاتر» سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر سه‌شنبه ۱۵ بهمن ماه آغاز به کار کرد، در بخش آثار صحنه‌ای نیز اجرای نمایش «بیگانه در خانه» به کارگردانی محمد مساوات با استقبال تماشاگران روبرو شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرزگاری میزان، سه‌شنبه ۱۵ بهمن ماه در ششمین روز از سی‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، در بخش صحنه‌ای نمایش «بیگانه در خانه» به کارگردانی سیدمحمد مساوات ساعت ۱۹ در تالار اصلی مجموعه‌ی تئاتر شهر به صحنه رفت.

نمایش «سکوت سفید» به کارگردانی کوروش سلیمانی در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ در تالار چهارسوی تئاتر شهر اجرا شدند.

https://zbcdn.cloud/files/cache/78008_2e7a7986%20copy.f2db9c.jpg

تالار سایه در همین مجموعه میزبان نمایش «مهندس واشینگ کلوز» به کارگردانی ابوالفضل بلغندر در دو سانس ۱۷ و ۱۹ بود. نمایش «شهر بد» به کارگردانی پاول ژوکوتاک در دو سانس ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر اجرا شد.

نمایش «قزل حصار» به کارگردانی امین ابراهیمی در دو سانس ۱۷ و ۲۰ در تئاتر مولوی اجرا شد.

سالن ناظرزاده کرمانی نیز در تماشاخانه ایرانشهر میزبان نمایش «مده‌آ» به کارگردانی شبنم یوسفی در دو سانس ۱۷ و ۲۰ بود. نمایش «شازده احتجاب» به کارگردانی افشین زمانی در دو سانس ۱۸ و ۲۰:۴۵ در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفت.

تماشاخانه سرو نیز میزبان نمایش «سرزمین پدری» به کارگردانی محمد قاسمی در ساعت ۱۸ بود.

در بخش «به علاوه فجر» نمایش «مثل خاراندن زخم بعد از خوب شدن» به کارگردانی فرانک فروتن، ساعت‌های ۱۹ و ۲۱ در عمارت نوفل لوشاتو به صحنه رفت.

نمایش‌های دیگری هم که در این بخش اجرا شدند عبارت‌اند از: «کابوس کاووس» به کارگردانی مجتبی حسینی قیری ساعت ۱۹ در تماشاخانه ایران تماشا، «رکوییم برای یک راهبه» به کارگردانی روزبه اختری ساعت ۲۱ در خانه نمایش مهرگان، «در کشور شما...» به کارگردانی ندا تمیمی ساعت ۱۷:۳۰ در تماشاخانه دیوار چهارم، «خوابمردگی» به کارگردانی فرهنگ روشنی ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه آژمان۱، «دختر/پسر» به کارگردانی پارسا محمدزاده ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه آژمان۲، «چنگار» به کارگردانی علی بیگدلی ساعت ۱۷ در تماشاخانه شانو و «وجود» به کارگردانی بهزاد غلامی در خانه نمایش دا ساعت ۲۱ به صحنه رفت.

در بخش نمایش‌های خیابانی و دیگرگونه‌های اجرایی نمایش‌های «سیرک» به کارگردانی سمیه مهری، «سایلنت» به کارگردانی احمد نیک قلب، «مم مم شو» به کارگردانی مجتبی خلیلی، «تن‌ها یک زمین داریم» تولید بازار بزرگ ایران و «قهرمان کیست؟» به کارگردانی مارال ایزدبخش به ترتیب در ساعت‌های ۱۶ تا ۱۸ در محوطه مجموعه تئاتر شهر هر نیم ساعت یک‌بار اجرا شدند.

در این بخش همچنین نمایش «زنی اینجا نمانده» به کارگردانی افشین خدری ساعت ۱۶:۳۰ در محوطه خانه هنرمندان ایران و ۱۰:۳۰ در ایوان انتظار متروی میدان ولیعصر اجرا شد. نمایش «مین» به کارگردانی نسا سلیمانی نیز ساعت ۱۷ در محوطه خانه هنرمندان ایران اجرا شد. نمایش «سایلنت» به کارگردانی احمد نیک قلب نیز ساعت ۱۱ در همین محل برای مخاطبان به اجرا در آمد.

نمایش چیدمان اجرا «اکسیر» با طراحی علی کاظمی در ساعت‌های ۱۶،۱۶:۳۰، ۱۷، ۱۷:۳۰ و ۱۸ در موسسه فرهنگستان صبا برگزار شد.

در بخش «رادیوتئاتر» نیز که از روز ششم جشنواره افتتاح شد، نمایش‌های «عروس فرات» ساعت ۱۶:۳۰ به کارگردانی پیمان قریب پناه و «کادو‌ی تولد» به کارگردانی بهرام نوری ساعت ۱۸:۳۰ در تالار رودکی اجرا شدند.

سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند تا ۲۱ بهمن ماه در تهران در حال برگزاری است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *