رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بررسی ۱۷۳ درخواست قضایی در ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری لرستان

10:03 - 15 بهمن 1398
کد خبر: ۵۹۳۱۵۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری لرستان در جریان ملاقات مردمی به درخواست های حقوقی و قضایی ۱۷۳ نفر از مراجعین رسیدگی کرد.

بررسی ۱۷۳ درخواست قضایی در ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری لرستانبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، محمد رزم رئیس کل دادگستری استان لرستان در حاشیه جلسه ملاقات مردمی که با دو تن از معاونین در سالن جلسات دادگستری کل برگزار شد بیان داشت: آنچه که غالبا نیاز امروز مردم در عرصه قضایی است کمک به آگاهی بخشی، بالابردن سواد حقوقی و بهره گیری از مشاوره‌های حقوقی است که می‌تواند در بستر‌های رسانه‌های ارتباط جمعی، کانون وکلاء، مشاوران حقوقی و کارشناسان رسمی تحقق یابد.

رئیس کل دادگستری لرستان تاکید کرد: فرهنگ استفاده از کارشناسان حقوقی جامعه و سواد قضایی بایستی افزایش یابد و این مهم در دستورکار دادگستری لرستان قرار دارد، وجود دفاتر ارشاد و معاضدت قضایی و تقویت این دفاتر خود گویای اهمیت موضوع است.

رییس شورای قضایی استان لرستان در ادامه افزود: در دفاتر ارشاد و معاضدت قضایی که در سراسر استان فعال است، علاوه بر حقوقدان دادگستری؛ وکلاء و مشاوران حقوقی موظف به ارائه خدمات مشاوره حقوقی رایگان است.

رزم در پایان با اشاره به کمبود دانش قضایی اکثریت مراجعان با روند رسیدگی‌های قضایی خاطرنشان کرد: استفاده هدفمند از ظرفیت وسایل ارتباط جمعی و پای کار بودن اصحاب رسانه در زمینه ارتقاء سواد قضایی جامعه از ایجاد تنش‌ها و اختلافات منجر به دعاوی قضایی جلوگیری می‌کند؛ هرگاه مردم با انواع دعاوی کیفری و حقوقی و جرایم مرتبط با آن آشنا باشند قطعا در برخورد با مسائل تصمیمات بهتر و قانونی خواهند گرفت و صداوسیما و مطبوعات در این زمینه بر حسب وظیفه ذاتی آگاهی رسانی در رسانه، نقش موثرتری دارند و باید در کنار دستگاه قضایی همکاری‌های لازم را به عمل بیاورند.

رییس کل دادگستری لرستان همچنین با اشاره به افزایش پرونده‌های قضایی در کشور و استان افزود: یکی از عوامل افزایش پرونده متأسفانه به نبود اطلاعات حقوقی و قضایی و عدم آگاهی مردم از قوانین مربوط می‌شود.

لازم به ذکر است در این ملاقات مردمی که تا خارج از وقت اداری به طول انجامید تعداد ۱۷۳ نفر از مراجعان با رییس کل و دو تن از معاونین وی دیدار و به بیان مسائل دعاوی خود پرداختند و دستورات لازم قضایی را دریافت کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *