تکذیب خرید ماسک‌های تولیدی کشور توسط چینی‌ها

15:32 - 14 بهمن 1398
کد خبر: ۵۹۲۹۶۱
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس هیات مدیره انجمن صنایع سلولزی بهداشتی گفت: چینی‌ها برای خرید ماسک وارد کشور شدند، اما هنوز این موضوع به قطعیتی نرسیده است.

تکذیب خرید تمام ماسک‌های تولیدی کشور توسط چینی‌هانیما بصیری تهرانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد ، با تکذیب خبر پیش خرید تمام تولیدات ماسک کشور توسط چینی‌ها اظهار کرد: با توجه به اطلاعاتی که دارم چین ماسک از ترکیه خریداری کرده است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع سلولزی بهداشتی افزود: چینی‌ها وارد بازار ایران شدند تا پوشک، دستمال و لوازم سلولزی خرید کنند و از روز گذشته از وزارت بهداشت برای خرید ماسک پیگیر شدند اما هنوز این موضوع به قطعیتی نرسیده است.

وی گفت: با توجه به مصرف بالا، شیوع آنفلونزا، بیماری‌های واگیردار و فصل سرما پیشنهاد مشاور انجمن ممنوعیت صادرات این کالا بوده است.

بصیری تهرانی بیان کرد: از نظر کیفیت، ماسک لایه‌ای به نام ملت بلون دارد که فیلتراسیون اصلی ماسک را انجام می‌دهد، اما به دلیل گرانی این لایه و دیده نشدن آن تولیدکنندگان از آن استفاده نمی‌کنند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ادامه داد: ماسک‌هایی که این لایه را دارند و ماسک‌های فاقد آن قابل تشخیص نیستند.

وی گفت: ماسک‌های داخلی به دلیل استفاده نکردن لایه ملت بلون قابلیت ماسک را ندارند و فقط ظاهر ماسک را دارند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *