سرمایه‌های سرگردان معضل اقتصاد/ افزایش انگیزه تولیدکننده‌ها با جایزه صادراتی

13:38 - 20 تير 1394
کد خبر: ۵۹۲۹۵
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه سرمایه‌های سرگردان معضل اقتصاد است، گفت: راهکارهای زیادی برای هدایت سرمایه های سرگردان وجود دارد که دولت باید برای آن برنامه داشته باشد.
رحیم بنامولایی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، با اشاره به اینکه تاسیس کنسرسیوم های صادراتی و وارداتی یکی از راه های هدایت سرمایه است، اظهار کرد: هدایت سرمایه های سرگردان یکی از مشکلات اقتصاد کشور است که رفع آن باید در دستور کار دولت باشد.

وی ادامه داد: دومین راه هدایت سرمایه های سرگردان بازنگری به شیوه اخذ مالیات از بخش های مختلف است که این راه نیز به هدایت سرمایه ها کمک کند.

عضو اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: با برنامه ریزی صحیح می توان کمتر از 24 ماه بیش از 75 درصد از نقدینگی جامعه و سرمایه های سرگردان را به سمت تولید هدایت کرد.

نبود سرمایه در گردش
بنامولایی افزود: در حال حاضر یکی از مهم ترین و بزرگترین مشکل صنعتگران نبود سرمایه در گردش و نقدینگی است که با توجه ویژه دولت به سرمایه های سرگردان و هدایت آن به سمت تولید، مشکل صنعت حل می شود.

وی تاکید کرد: در نظر گرفتن جایزه صادراتی و همچنین کاهش هزینه تولید نیز از دیگر مواردی است که دولت با برنامه ریزی صحیح می تواند اقتصاد را از رکودتورمی خارج کند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *