سلیمانی: به دنبال کسب کرسی جهانی در پدل هستیم

12:28 - 01 بهمن 1398
کد خبر: ۵۸۸۹۶۳
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
رئیس فدراسیون اسکواش گفت: یکی از استراتژی های ما این است که در پدل کرسی جهانی بگیریم و در نظر داریم مسابقات جهانی این رشته را سال آینده خردادماه برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، مسعود سلیمانی امروز (سه شنبه) در نشست خبری خود  اظهار داشت: وجود لیگ در هر فدراسیون یک ظرفیت و ١٠ سال است که لیگ بی دغدغه‌ای را در اسکواش برگزار می‌کنیم. طی سال‌ها لیگ‌های هیاتی به باشگاهی تبدیل شدند و امروز بیشتر باشگاه‌های ما خصوصی هستند و امتیازات لازم را کسب می‌کنند. ظرفیتی که موسسه مهرسان داشت ایجاد سالن اختصاصی و دیدگاه حرفه‌ای است. این باشگاه به اعزام‌های برون مرزی هم فکر می‌کند و برای تیم‌هایی که در هفته اول حضور می‌یابند تهران گردی را پیشنهاد داده است.
 
وی افزود: این باشگاه می‌تواند میزبان همه لیگ‌های برتر، دسته ٢ و یک باشد. همچنین هتل آراز نیز حامی مالی مردان شد و از سه تیم نیز برای تهران و گیلان و سیستان و بلوچستان حمایت می‌کنند تا از کورس رقابت‌ها عقب نیافتند و از ظرفیت‌های دیگر نیز استفاده کنند.
 
رئیس فدراسیون اسکواش ادامه داد: سهمیه سازمان لیگ در زنان ١٠ نفر و در مردان ١٥ بازیکن است که در هر دوره ٢ بازیکن جواز حضور در هر بازی را دریافت می‌کنند. همچنین تیم مهرسان به لیگ زنان اضافه شد و در جذب بازیکنان محدویتی قایل نشد و به بازیکنان تیم ملی نیز کمک می‌کند.
 
وی یادآور شد:  با کمک وکیل فدراسیون به اداره مالیات ورود کردیم تا فدراسیون را از بحث مالیات جدا کنند و این مالیات ٩٠٠ میلیون بود که با اعتبارات یکسال فدراسیون که یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون تومان بود برابری می‌کرد.
سلیمانی خاطرنشان کرد: بیشتر بازیکنان ما سرباز هستند و در سال آینده در صورت فراهم شدن شرایط مشکل اعزام آنان برطرف می‌شود. همچنین اسکواش در نیروی دریایی در حال شکل گیری است و در سال آینده رقابت‌های بین المللی نیروی دریایی رابرگزار می‌کنیم.
 
وی عنوان کرد: در دو بخش زنان و مردان در کوالالامپور در قهرمانی تیمی آسیا شرکت می‌کنیم و برگزار کنیم و ١٣ نفر کاروان ایران در این مسابقات هستند. بدنبال تامین منابع هستیم و همزمان با این مسابقات اجلاس اسیا هم برگزار می‌شود. علاوه بر آن در خواست مهرسان برای مسابقات میکس فرانسه مطرح شد. همچنین نوید ملک ثابت و محمدرضا ضیا کاشانی هفته اینده در مسابقات حرفه‌ای ایکواش گجرات هن شرکت می‌کنند همه این سفر‌ها توسط هتل اراز مدیریت می‌شوند و خروجی انان رنکینگی خواهدبود که در اسیا شرکت می‌کنند.
 
سلیمانی در خصوص وضعیت پدل گفت: یکی از استراتژی های ما این است که در پدل کرسی جهانی بگیریم و در نظر داریم مسابقات جهانی این رشته را سال آینده خردادماه برگزار کنیم.
 
همچنین در ادامه این نشست، حسین رفیعیان مدیرعامل باشگاه مهرسان که میزبانی هفته اول لیگ برتر بانوان را برعهده دارد، اظهار داشت: من چند ماهی است که عضو هیات رئیسه شده و با مشکلات آن آشنا شده ام. تلاش این است که حضورم برای فدراسیون مفید باشد. یکی از کارهایی که برنامه ریزی کردیم تشکیل تیم مردان و زنان است. تیم بانوان با حضور نفرات تیم ملی در لیگ امسال حضور خواهد داشت. تیم مردان هم سال آینده تشکیل خواهد شد.

وی افزود: ورزشکاران ما اسفندماه به مسابقات فرانسه اعزام می شوند. با توجه به حضور نفرات ملی، تلاش کردیم از کادر ملی هم استفاده کنیم. باشگاه هزینه ها را پرداخت خواهد کرد. از اول تا سوم اسفند مسابقات جوانان جهان برگزار خواهد شد.

عضو هیات رئیسه فدراسیون اسکواش در پاسخ به این سوال که فکر نمی کنید با جذب بازیکنان ملی از جذابیت لیگ کم شود، عنوان کرد: حضور من در اسکواش به خاطر کمک به این رشته است. من اعلام کردم هر تیمی اگر مدعی است به خاطر مسائل مالی نمی تواند با تیم ما رقابت کند حاضرم هزینه ها را خودم پرداخت کنم. اگر تیمی فکر می کند نخبه دارد من می توانم کمک کنم.

وی درباره تیمداری در رشته های دیگر ادامه داد: احتمال دارد در بخش فوتسال مردان سال آینده تیم داشته باشیم. مذاکرات ادامه دارد. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *