بکله به دنبال شکست کیپچوگه در دوی ماراتون

21:21 - 27 دی 1398
کد خبر: ۵۸۷۶۴۹
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
کننیسا بکله دونده اهل اتیوپی الیود کیپچوگه سریعترین ماراتن دنیا را برای حضور در رقابت‌های لندن دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، کننیسا بکله دونده اهل اتیوپی ایلوید کیپچوگه، سریعترین ماراتن دنیا را برای حضور در رقابت‌های ماه آپریل (فروردرین) لندن دعوت کرد و او را به چالش کشید.

این دونده اهل اتیوپی ۳۷ ساله در حال حاضر تنها ۲ ثانیه با رکورد جهانی و مورد تائید اتحادیه جهانی دوومیدانی ایلوید کیپچوگه که در ماراتون برلین به ثبت رسیده است، فاصله دارد. بکله با ثبت رکورد 2 ساعت و یک دقیقه و ۴۱ ثانیه در تعقیب رقیب اصلی خودش است. 

بکله در این باره گفت: مشتاقانه منتظر رقابت با ایلوید هستم. ما طی سال‌های گذشته نبرد‌های خوبی با هم داشتیم. همه دنیا می‌دانند که من یک ورزشکار قوی هستم و پس از ۱۵ سال دویدن در رقابت‌های ماراتن مختلف مشکلاتی دارم؛ اما این‌ها نشانه ضعف نیست. مصدومیتم رفع شده و با سلامتی کامل منتظر این رقابت‌ها هستم.

البته کیپچوگه که در حال حاضر از او به عنوان برترین دونده تاریخ ماراتن نام برده می‌شود، چندی پیش توانست در وین اتریش، دوی ماراتن را زیر ۲ ساعت بدود و رکوردی بی‌نظیر را بر جای بگذارد. البته به دلیل استفاده از ضربان‌سنج، بادشکن و ماشین اسکورت اتحادیه جهانی دوومیدانی این رکورد را مورد قبول ندانست.

بِکله در خصوص رقابت با کیپچوگه گفت: من هنوزم هم می‌توانم او را شکست دهم و تسلیم نخواهم شد. من به خودم اعتقاد دارم چون می‌دانم این توانایی در من وجود دارد تا کار مشابهی که او انجام داد را انجام بدهم.

ایلوید کیپچوگه در المپیک ریو به مدال طلا دست یافته است و بکله هم سه مدال طلا در المپیک آتن و پکن در مواد ده هزار و پنج هزار متر دارد. 

اوگ‌براشر مدیر ماراتن لندن در این خصوص گفت: فکر می‌کنم سراسر دنیا منتظر تماشای این رقابت هیجان‌انگیز هستند.

بکله در کارنامه قهرمانی خودش طلای ۱۰ هزارمتر المپیک ۲۰۰۴ آتن، طلای ۵ هزار متر و ۱۰ هزار متر المپیک پکن رو دارد. این ورزشکار دارای طلای ماراتون ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ برلین نیز است. او در سال ۲۰۱۹ و در مسابقات برلین رکورد ۲ ساعت و یک دقیقه و ۴۱ ثانیه رو ثبت کرد.
 
در طرف مقابل، ایلوید کیپچویگه طلای مارتون المپیک ۲۰۱۶ ریو را در کارنامه دارد. طلای مسابقات ماراتون ۲۰۱۹ لندن، طلای ۲۰۱۸ برلین، طلای ۲۰۱۸ لندن، طلای ۲۰۱۷ لندن، طلای ۲۰۱۶ لندن، طلای ۲۰۱۵ لندن و طلای ۲۰۱۴ شیکاگو را در کارنامه مارتون خود دارد. رکورد این دونده ۲ ساعت و یک دقیقه و ۳۹ ثانیه است.

برچسب ها: المپیک ریو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *