تحریم‌های بانکی عامل عقب نشینی کمپانی‌ها برای فروش تجهیزات پزشکی به ایران

0:06 - 23 دی 1398
کد خبر: ۵۸۵۹۱۳
رئیس اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی ایران گفت: محدودیت‌ها و تحریم‌های اعمال شده در مراودات بانکی عامل عقب نشینی کمپانی‌ها در فروش تجهیزات پزشکی مورد نیاز به ایران بوده است.

تحریم‌های بانکی عامل عقب نشینی کمپانی‌ها برای فروش تجهیزات پزشکی به ایرانابوالفتح صانعی رئیس اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه ، با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واردات تجهیزات پزشکی مورد نیاز، گفت: در حال حاضر عمده چالش در این حوزه محدودیت‌های بانکی اعمال شده ناشی از تحریم‌ها است.


وی با بیان اینکه محدودیت‌ها و تحریم‌های اعمال شده در مراودات بانکی عامل عقب نشینی کمپانی‌ها در فروش تجهیزات پزشکی مورد نیاز به ایران بوده است، افزود: در شرایط فعلی شرکت‌های اروپایی، آمریکایی و حتی برخی شرکت‌های موجود در کشور‌های منطقه از جمله ترکیه نیز تابع تحریم‌ها هستند.


صانعی با تاکید بر اینکه مراودات ما با کشور چین به نسبت سایر کشور‌ها به قدری تسهیل شده است، تصریح کرد: عمده کالا‌های مورد نیاز در حوزه تجهیزات پزشکی از اروپا، آمریکا، چین، هند و ترکیه تامین می‌شده که اکنون با مشکل مواجه شده است.


رئیس اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی ایران در پاسخ به این سوال که آیا با شرکت‌های چینی می‌توان نیاز‌های کشور در حوزه تجهیزات پزشکی را تامین کرد یا خیر، گفت: تجهیزات پزشکی مورد نیاز در بخش‌های مرتبط با کلیه، مغز، قلب و سایر اعضای حیاتی بدن برای اتاق عمل از کشور‌های اروپایی، آمریکا، ژاپن و استرالیا تامین می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *