پاسخ کوبنده سپاه پاسداران به آمریکا و عقب‌نشینی بزرگ ترامپ

6:00 - 20 دی 1398
کد خبر: ۵۸۵۰۳۵
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بامداد روز چهارشنبه پایگاه ارتش تروریستی آمریکا در عراق را هدف چندین فروند موشک بالستیک قرار داد که در پی این حمله موشکی، دونالد ترامپ در یک عقب نشینی بزرگ از تهدیدات خود به تکرار ادعاهای قبلی پرداخت.

ترور سردار سلیمانی و پاسخ کوبنده سپاه پاسداران به آمریکابه گزارش گروه بین الملل ؛ بامداد روز جمعه ۳ ژانویه، ۱۳ دی، ارتش تروریستی آمریکا در جنایتی آشکار، با هدف قرار دادن خودروی حامل سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و تعدادی از مبارزان حشد الشعبی، آن‌ها را به شهادت رساندند.

در پی این اقدام تروریستی، وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای، گزارش داد که به دستور «دونالد ترامپ» این جنایت را مرتکب شده است.

طی روز‌های اخیر و در پی شهادت سردار سلیمانی، مقامات گروه‌های مختلف در عراق ضمن محکوم کردن جنایت آمریکا، خواستار خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق شدند و در نهایت موضوع اخراج نیرو‌های آمریکایی در پارلمان عراق مطرح شد.

روز دوشنبه ۶ ژانویه (۱۶ دی)، پارلمان عراق با امضای ۱۷۰ نفر از اعضا، طرح اخراج نیرو‌های آمریکایی و خارجی از این کشور را به بحث گذاشت و در نهایت با اکثریت آرا، این طرح به تصویب رسید.

 

بیشتر بخوانید:

 

در پی تصویب این طرح که با واکنش شدید مقامات آمریکا رو به رو شد، دولت عراق طرح خروج را با فرماندهان آمریکایی در عراق مطرح کرد.

«دونالد ترامپ» پس از شهادت سردار سلیمانی، در چندین نوبت ضمن تکرار اظهارات بی اساس خود علیه ایران، تهدید کرد که در صورت هرگونه اقدام ایران در پاسخ به این جنایت، حملات بیشتری انجام خواهد دداد.

ادعای حملات بیشتر علیه ایران نه تنها از سوی ترامپ بلکه از سوی دیگر مقامات دولت آمریکا مانند «مایک پمپئو» و «مارک اسپر» مطرح شد.

با این وجود، اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار سلیمانی از سوی بسیاری از کشور‌ها محکوم شد و تظاهرات‌هایی علیه ترامپ در برخی از کشور‌ها برگزار شد.

علاه بر این حدود ۸۰ تظاهرات علیه ترامپ در شهر‌های مختلف آمریکا نیز به راه افتاد و بسیاری از مقامات و شخصیت‌های سرشناس این کشور، وی را مورد انتقادات شدید قرار دادند.

در نهایت بامداد روز چهارشنبه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی عین الاسد در انتقام از ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش خبر داد.

در جریان این حمله موشکی موفقیت‌  آمیز، چندین فروند موشک بالستیک به محل استقرار نیرو‌های ارتش تروریستی آمریکا در عین الاسد شلیک شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که ۸۰ نفر از نیر‌های آمریکایی در این حمله موشکی به هلاکت رسیده و بیش از ۲۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند؛ با این وجود مقامات آمریکا از همان لحظات ابتدایی حمله موشکی، مدعی شدند که این حمله خسارات زیادی در پی نداشته و نیرو‌های آمریکایی در پی آن آسیبی ندیده‌اند.

دستپاچگی مقامات آمریکایی بعد از حمله موشکی به پایگاه عین الاسد مشهود بود و در ابتدا کاخ سفید خبر از نطق تلویزیونی ترامپ داد، اما لحظاتی بعد، این نطق تلویزیونی و همچنین نشست خبری «مار اسپر»، وزیر دفاع آمریکا نیز لغو شد.

گزارش‌ها از داخل آمریکا نیز حاکی از آن بود که در برخی از پایگاه‌های نظامی و تاسیسات حیاتی در شهر‌های این کشور تدابیر امنیتی شدید برقرار شده است.

در نهایت ترامپ که پیش از این تهدیدات زیادی را مطرح می‌کرد با حضور در یک نشست خبری، ادعا‌های بی اساس و همیشگی خود را تکرار کرد.

ترامپ در یک عقب نشینی بزرگ از تهدیدات خود مدعی شد که در این حمله نیرو‌های آمریکایی آسیبی ندیدند.

این در حالی است که بر اساس گزارش‎های درز یافته از رسانه‎های آمریکایی و غربی صدها نفر در عملیات موشکی ایران علیه پایگاه هوایی صدها نفر از سربازان آمریکایی به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *