بازدید قضات محاکم عمومی و انقلاب از زندان مرکزی یزد / جلب کمک خیرین برای تسهیل در آزادی ۲۲ زندانی جرائم مالی

14:34 - 15 دی 1398
کد خبر: ۵۸۳۶۸۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب یزد گفت: قضات محاکم حقوقی و کیفری دو و خانواده و انقلاب شهرستان یزد ضمن بازدید از زندان، با زندانیان تحت قرار و نیز محکومین مالی ملاقات کردند.

بازدید قضات محاکم عمومی و انقلاب از زندان مرکزی یزد / جلب کمک خیرین برای تسهیل در آزادی ۲۲ زندانی جرائم مالیبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، مجید کارگران بافقی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب یزد گفت: قضات محاکم حقوقی و کیفری دو و خانواده و انقلاب شهرستان یزد ضمن بازدید از زندان، با زندانیان تحت قرار و نیز محکومین مالی ملاقات کردند. این بازدید با هدف مساعدت به زندانیان در راستای تسهیل بازگشت آنان به آغوش خانواده و تأثیر اصلاحی بیشتر با اغتنام از رأفت اسلامی انجام گرفت.

وی با اشاره به حضور ۲۲ نفر از محکومین مالی و مهریه در ندامتگاه یزد به لحاظ عجز از پرداخت هزینه دادرسی و درخواست اعسار تصریح کرد: در این بازدید مقرر گردید با کمک خیرین و پرداخت هزینه دادرسی، دادخواست اعسار این افراد به محاکم شهرستان ارسال شود تا مقدمات آزادی آن‌ها سریعتر فراهم گردد.

بیشتر بخوانید:

این مقام قضایی در بین مددجویان زندانی، زندان را فرصتی برای اصلاح و انتخاب مسیر صحیح زندگی ذکر و بیان کرد: مددجویان زندانی باید با نگاهی جدید و سازنده از حبس خارج شده و مسیر تازه‌ای را در افق زندگی خویش ترسیم کنند.

شایان ذکر است در یک اقدام ویژه، تعداد ۴۰ از قضات دادگستری شهرستان یزد بیش از ۳ ساعت در زندان یزد حاضر شده و ضمن استماع اظهارات مددجویان، آنان را با ارشاد قانونی، راهنمایی کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *