رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نجات جان هموطن هرمزگانی با گروه خونی نادر

10:37 - 15 دی 1398
کد خبر: ۵۸۳۵۴۰
شناسایی گروه خونی بسیار نادر یک شهروند یزدی در سال ۹۶، نجات بخش یک بیمار هرمزگانی شد.

نجات جان هموطن هرمزگانی با گروه خونی نادربه گزارش گروه فضای مجازی ، نقی تقوایی اظهار کرد: تاکنون پنج شهروند یزدی و دو شهروند هرمزگانی دارای گروه خونی نادر O بمبئی و P NULL، توسط این اداره کل شناسایی شدند.

وی در ادامه به روایت اهدای خون اهداکننده خون نادر که باعث نجات جان دیگری شد پرداخت و افزود: خانم رمضان پور در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ برای عمل جراحی به بیمارستان شهدای کارگر یزد مراجعه نموده و پس از آزمایش‌های به عمل آمده بر روی گروه خونی وی مشخص می‌شود که گروه خونی او با هیچ کدام از گروه‌های خونی سازگاری نداشته و برای شناسایی، نمونه گروه خونی خانم رمضان پور به انتقال خون یزد ارسال شد.

مدیرکل انتقال خون استان یزد خاطرنشان کرد: پس از آزمایش‌های انجام گرفته، مشخص شد که گروه خونی وی از گروه‌های خونی خیلی نادر است و پس از ارسال نمونه برای آزمایشگاه تخصصی سازمان انتقال خون در تهران مشخص شد که گروه خونی او O مثبت P NULL است که از هر ۱۰ هزار نفر یا بیشتر یک نفر دارای این نوع گروه خونی است.

تقوایی ادامه داد: تا بحال تعداد نفرات شناسایی شده با این گروه خونی در ایران انگشت شمار هستند و پس از آن لوح آموزشی و پلاک شناسایی به وی اهدا گردید.

نجات جان هموطن هرمزگانی با گروه خونی نادر

وی افزود: محمد علیدادی از استان هرمزگان در بیمارستان افشار یزد برای عمل جراحی قلب بستری شد و پس از آزمایش‌های به عمل آمده بر روی گروه خونی وی مشخص می‌شود که گروه خونی او با هیچ کدام از گروه‌های خونی سازگاری نداشته و برای شناسایی، نمونه گروه خونی وی به انتقال خون یزد ارسال شد.

مدیر کل انتقال خون استان یزد بیان کرد: پس از آزمایش‌های متعدد، مشخص شد که از گروه‌های خونی خیلی نادر است و پس از ارسال نمونه برای آزمایشگاه تخصصی سازمان انتقال خون در تهران مشخص شد که گروه خونی او O مثبت و از زیر گروه‌های P است.

تقوایی گفت: با توجه به اینکه در سال ۱۳۹۶ خانم رمضان پور با گروه خون خیلی نادر O مثبت P NULL توسط این اداره کل شناسایی شده بود، با فراخوان و اهدای خون وی و همچنین با هماهنگی‌های انجام شده توسط اداره کل انتقال خون یزد با سازمان انتقال خون کشور و ارسال یک کیسه با مشخصات مشابه گروه خونی P NULL از بانک ملی خون‌های نادر، جمعاً دو کیسه خون برای نجات جان بیمار جهت جراحی آماده شد.

وی افزود: عمل جراحی بیمار با موفقیت انجام شد و با اهدای یک کیسه خون و ارسال یک کیسه از بانک ملی خون‌های نادر جان وی نجات یافت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *