مدت زمان سوادآموزی برای هر پایه 4 ماه است/ امکان تحصیل برای معلولان بی‌سواد آموزش‌پذیر وجود دارد

12:56 - 14 تير 1394
کد خبر: ۵۸۲۲۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس سازمان نهضت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش مدت زمان هر پایه در نهضت سواد آموزی را حداقل چهار ماه اعلام کرد و گفت: برای تمامی افراد معلول جسمی و حرکتی، نابینایان و ناشنوایان امکانات تحصیل را فراهم کرده‌ایم.

علی باقرزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره مدت زمان  تحصیلی دوره نهضت سوادآموزی اظهار کرد: اتمام دوره سوادآموزی تا پایان مقطع ابتدایی یعنی ششم ابتدایی است که در این بازه زمانی به افراد بی‌سواد یا کم سواد آموزش‌های لازم داده می‌شود.

وی با بیان این مطلب که دوره آموزشی متقاضیان تحت عنوان دوره سوادآموزی برگزار می‌شود که ارزش تحصیلی آن معادل تحصیلات دوره ابتدایی است، تصریح کرد: البته دوره‌ای را هم انتقال نام‌گذاری کردند که معنای آن انتقال به آموزش رسمی است که مباحث آموزشی معادل تحصیلات ششم ابتدایی به افرد آموزش داده می‌شود.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه متقاضیان سوادآموزی برای ادامه تحصیل می‌توانند از شیوه فرد به فرد یا آموزش خودآموز استفاه کنند، خاطرنشان کرد: افراد پس از ثبت‌نام و تحویل کتب خود از اداره آموزش و پرورش منطقه می‌توانند در کلاس‌ها حضور پیدا نکنند و با کمک افراد خانواده دوره آموزشی را بگذرانند.

باقرزاد مدت زمان هر پایه در نهضت سواد آموزی را حداقل تا چهار ماه اعلام کرد و ادامه داد: این امکان برای متقاضیان وجود دارد که توسط اعضای با سواد خانواده به مدت چهار ماه آموزش ببینند و بعد از گذشت این مدت در آزمون شرکت کنند.

وی در ادامه افزود: در صورت قبولی و گواهی پایان تحصیلات به طور میانگین در سطح کشور مبلغ 6 میلیون ریال به فردی داده می‌شود که آموزش متقاضی را بر عهده داشته است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش در خاتمه درباره افرادی که آموزش ناپذیر هستند، گفت: به افراد بالای 50 سال آموزش داده نمی‌شود در حالیکه برای تمامی افراد معلول جسمی و حرکتی، نابینایان و ناشنوایان امکانات تحصیل را فراهم کردیم، حتی برای این افراد کتاب های مورد نیازشان را هم به صورت رایگان تهیه کرده‌ایم.


انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *