توسعه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به بیش از ۱۵۰۰ دفتر تا پایان سال

11:00 - 10 دی 1398
کد خبر: ۵۸۱۸۷۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل خدمات الکترونیک قضایی گفت: تعداد دفاتر خدمات الکترونک قضایی در سراسر کشور تا پایان سال به بیش از هزار و پانصد دفتر خواهد رسید.

توسعه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به بیش از ۱۵۰۰ دفتر تا پایان سالبه گزارش گروه حقوقی و قضایی ، سید حمید نجم آبادی، مدیرکل خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: تعداد دفاتر خدمات الکترونک قضایی در سراسر کشور تا پایان سال به بیش از هزار و پانصد دفتر خواهد رسید.

وی ضمن اعلام این خبر افزود: راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، ایده موفقیت‌آمیزی از جانب معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات بود که در ارتباط با مفهوم سه جانبه‌گرایی مطرح شده توسط وی، در کنار ارائه مطلوب خدمات فناورانه دستگاه قضاء به مردم، ظرفیت بخش خصوصی را در خدمت تحقق اهداف حاکمیتی قرار داد.

وی با اشاره به طرح تحول قوه قضائیه برای حل مسئله فزاینده پرونده‌ها و بودجه افزود: با استفاده از توان قضات و کارکنان بازنشسته در کسوت مدیریت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در کنار حضور جوانان خلاق و بانشاط به گواه کارشناسان تا حدود زیادی از مشکلات مردم و دستگاه قضایی کاسته شده است.

مدیرکل خدمات الکترونیک قضایی در ارتباط با افزایش تعداد عناوین خدمت ارائه شده در سامانه خدمات الکترونیک قضایی افزود: به تازگی خدمت رفع سوءاثر چک‌های برگشتی، دریافت گواهی عدم سوء پیشینه و ارائه دادخواست اعتراض ثالث به شورای حل اختلاف راه اندازی شده است و با عنایت به دستور آیت الله رئیسی در نظر داریم خدماتی که موجب ایجاد سهولت و سرعت در کار مردم می‌شود را به سامانه خدمات الکترونیک قضایی اضافه کنیم.

نجم آبادی با اشاره به چهارمین گردهمایی مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سراسر کشور و مسئولان ارشد دستگاه قضایی که به تازگی در شهر مشهد مقدس برگزار شد، تصریح کرد: در این گردهمایی ضمن برپایی کارگاه‌های آموزشی، معرفی عناوین و دستاورد‌های جدید خدمات الکترونیک قضایی، رویکرد تحولی جدید قوه قضائیه برای حاضران تبیین و تشریح شد.

مدیرکل خدمات الکترونیک قضایی در پایان خاطرنشان کرد: با همکاری خوبی که میان اداره کل خدمات الکترونیک قضایی به عنوان نهاد حاکمیتی و کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به عنوان نهاد صنفی برقرار است، تلاش می‌شود با گسترش دقت در بازرسی‌ها و آسیب شناسی مشکلات احتمالی، خدمتگزار شایسته‌ای برای مردم عزیز کشورمان باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *