دانشگاه امام حسین (ع) در آینده نزدیک شاهد جهش بزرگی خواهد بود

13:46 - 03 دی 1398
کد خبر: ۵۷۹۹۰۷
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) با بیان اینکه این دانشگاه در آینده نزدیک شاهد جهش بزرگی خواهد بود، گفت: فرمانده کل سپاه بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، نقش دانشگاه امام حسین (ع) در ۴۰ سال دوم را مشخص کرده است.

دانشگاه امام حسین (ع) در آینده نزدیک شاهد جهش بزرگی خواهد بودبه گزارش گروه سیاسی ، سردار «محمدرضا حسنی آهنگر» امروز سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش که در این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه مسائل مختلفی وجود دارد که برای حل آن‌ها دانشگاه می‌تواند نقش‌آفرین باشد، اظهار داشت: دانشگاه امام حسین (ع) در آینده نزدیک شاهد جهش بزرگی خواهد بود؛ مأموریت‌های دانشگاه مشخص شده به نحوی که فرمانده کل سپاه در ارزیابی خود از این دانشگاه انتظاراتی را از دانشگاه امام حسین (ع) خواستار شدند.

وی افزود: اگر بیانیه گام دوم را نقشه راهی برای ۴۰ سال دوم انقلاب بدانیم، فرمانده کل سپاه نقش این دانشگاه در ۴۰ سال دوم را مشخص کرده است و این را به صدور ابلاغیه هم محدود نکرده، بلکه از دانشگاه برای نقش‌آفرینی در ۴۰ سال دوم برنامه خواسته است.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) ادامه داد: از ۱۴ بند ابلاغی فرمانده کل سپاه، تعداد ۱۱۴ فعالیت برای دانشگاه استخراج شد که با این کار هیچ دانشکده‌ بدون برنامه‌ای وجود ندارد؛ بر این اساس، برای تحقق این موارد نیاز به کار جهادی است.

وی اضافه کرد: ۲ هزار و ۹۰۰ دانشگاه در کشور وجود دارد، اما دانشگاهی که نیازهای سپاه را تأمین کند، وجود نداشت؛ لذا دانشگاه امام حسین (ع) فعالیت خود را برای تأمین نیازهای سپاه آغاز کرد و تاکنون موفقیت‌هایی را هم به دست آورده است؛ به‌عنوان مثال، امروز در دانشگاه علوم پایه کشور هشت هزار نفر شبکه‌سازی شدند تا مسائل مطرح شده از سوی این دانشگاه را حل کنند.

بیشتر بخوانید:

حسنی آهنگر با تأکید بر ضرورت استفاده از بسیج برای حل نظام مسائل دانشگاه امام حسین (ع) گفت: برای شبکه‌سازی باید برنامه‌ریزی کنیم که می‌توان از ظرفیت بسیج در جهت کمک به حل نظام مسائل دانشگاه استفاده کرد؛ چون حدود ۵۰ هزار مقاله در کشور تولید می‌شود، ولی مشخص نیست که این مقالات چه مسائلی از مسائل کشور را حل می‌کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *