رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تاثیر آلودگی هوا بر آنفلوآنزا

13:15 - 30 آذر 1398
کد خبر: ۵۷۸۸۸۸
عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا، درباره تاثیر آلودگی هوا بر بروز آنفلوآنزا توضیح داد.

به گزارش گروه فضای مجازی ، مسعود مردانی با اشاره به اتفاقی که پس از آلودگی هوا رخ می‌دهد، گفت: آلودگی هوا به علت سکون هوا و آلاینده‌ها در مناطق پر تردد شهر‌ها اتفاق می‌افتد. سکون هوا می‌تواند بستری برای انتقال ویروس‌ها، عفونت‌های باکتریایی و قارچی را فراهم کند. نکته قابل توجه آن است که در وضعیت سکون هوا، فعالیت‌های بدنی، ورزش و... می‌تواند استعداد ابتلا به بیماری‌های عفونی را افزایش دهد.

وی افزود: با توجه به دلایل ذکر شده به کسانی که بیماری‌های تنفسی دارند بویژه افراد با حساسیت‌های تنفسی بالا، آسم، بیماران قلبی-ریوی، کسانی که برونشیت مزمن دارند و... توصیه می‌کنیم از تردد در مناطق آلوده خودداری کرده و در منزل نیز ضمن رعایت نکات بهداشتی حتما مایعات بویژه شیر مصرف کنند.

وی با تاکید بر لزوم شست‌وشوی دست‌ها برای جلوگیری از انتقال بیماری به سایرین، اظهار کرد: طبق مطالعات صورت گرفته، حتی شستن دست‌ها با آب خالی به مدت ۳۰ ثانیه نیز می‌تواند در جلوگیری از انتقال آنفلوآنزا به سایرین جلوگیری کرده و زنجیره انتقال عفونت‌های ویروسی دستگاه تنفسی را هم قطع کند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر تنفس گاز‌های SH۲، SO۲ و آمونیاک که به منشاء احتمالی بوی نامطبوع تهران اعلام شده‌اند، تصریح کرد: آلاینده‌های موجود در هوا می‌توانند به مخاط و ارگان‌های دفاعی ریه آسیب وارد کرده و احتمال ابتلا به عفونت‌های قارچی، ویروسی و ریوی را افزایش دهند. همچنین مژک‌های دستگاه تنفسی در برخورد با این آلاینده‌ها در حرکت خود دچار مشکل شده و یا از بین می‌روند که در این حالت یک سد دفاعی مهم در برابر عفونت‌ها دچار اختلال شده یا از بین می‌رود.

منبع: ایسنا

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *