رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

در شب یلدا چه بخوریم؟

10:56 - 30 آذر 1398
کد خبر: ۵۷۸۷۹۲
متخصص طب ایرانی گفت: بهترین ماده غذایی که مردم در شب یلدا می‌توانند مصرف کنند کدو حلوایی با عسل یا دارچین است؛ ضمن اینکه باید از درهم خوری پرهیز کنیم.

به گزارش گروه فضای مجازی ، امشب شب آغاز فصل زمستان و به عنوان «شب یلدا» است و مردم ایران با دورهمی و محفل‌های خانوادگی این شب را می‌گذرانند و هرکس به تناسب توان مالی خود سعی می‌کند مواد غذایی مختلفی را مصرف کند.

علیرضا یارقلی، متخصص طب ایرانی در پاسخ به این پرسش که «در شب یلدا چه مواد غذایی را مصرف کرده و چه موادی را مصرف نکنیم؟»، اظهار داشت: نکته اصلی که باید به آن توجه کنیم این است که امشب شب در هم خوری مردم است؛ در نتیجه مردم باید از پشت سر هم خوری پرهیز کنند.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم چیزی بخوریم با توجه به اینکه شب طولانی است با فاصله مصرف کنیم.

این متخصص طب ایرانی افزود: خوردن انار و کدوی حلوایی جزو رسوم مردم است، اما مصرف هندوانه جزو چیز‌هایی است که رسم نبوده و اگر کسی می‌خواهد این میوه را استفاده کند، در حد بسیار کم باید مصرف کند.

یارقلی با تاکید بر اینکه نباید در مصرف آجیل‌ها زیاده‌روی کنیم، خاطرنشان کرد: بهترین چیزی که امشب باید مصرف کنیم خوردن کدوی حلوایی با عسل و دارچین است.

وی گفت: انار را با گلپر مصرف کنیم، ترجیحا از آجیل‌های خام استفاده کنیم و از خوردن غذا‌های چرب پرهیز کنیم و بیشتر به قسمت‌های دیگر این شب توجه کنیم که ما به آن اعراض نفسانی می‌گوییم.

این متخصص طب ایرانی اضافه کرد: با دوستان و اقوام گپ زده و مشکلات یکدیگر را برطرف کنیم؛ چرا که یکی از چیز‌هایی که در طب ایرانی به سلامتی انسان برمی‌گردد، دیدن دوستان و اقوام است و این‌ها حالمان را خوب می‌کنم.

یارقلی با تاکید بر اینکه باید از خوردن غذا‌های غلیظ پرهیزکنیم، تصریح کرد: غذا‌های سبک مانند سالاد مصرف کرده و فاصله بین غذا‌ها را نیز رعایت کنیم.

منبع: فارس

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


برچسب ها: تغذیه شب یلدا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *