رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان یزد از حوزه آزمون مرکز وکلا و مشاوران قوه قضاییه بازدید کرد

17:30 - 29 آذر 1398
کد خبر: ۵۷۸۶۷۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان یزد به همراه چند تن از مقامات ارشد قضایی استان یزد از حوزه آزمون مرکز وکلا و مشاوران قوه قضاییه در استان بازدید کرد.
رئیس کل دادگستری استان یزد از حوزه آزمون مرکز وکلا و مشاوران قوه قضاییه بازدید کردبه گزارش گروه حقوقی و قضایی ، غلامعلی دهشیری در حاشیه بازدید و سرکشی از حوزه آزمون مرکز وکلا و مشاوران قوه قضاییه در استان یزد و بررسی مسایل و مشکلات احتمالی اظهار داشت: برنامه ریزی و تدبیر جهت برگزاری آزمون خوب و مناسب توسط مرکز وکلای قوه و دانشگاه پیام نور مشهود و محسوس بود.

وی افزود: نظم و انضباط و صحت و سلامتی و آرامش و شرایط نسبتا مطلوب بر جلسه آزمون حاکم بود.
 

این مقام ارشد قضایی در استان یزد، ضمن آرزوی موفقیت و کسب نتیجه خوب برای داوطلبانی که ماه‌ها تلاش و ساعت‌ها مطالعات پی در پی داشته اند، تصریح کرد: فرشته عدالت در جامعه زمانی جلوه گر می‌شود که دو بال آن یعنی قضاوت و وکالت متوازن و متناسب در یک مسیرحرکت کند و تحقق عدل و قسط را در جامعه نوید دهد.

دهشیری با اشاره به جایگاه بالای وکالت در نظام عدالت قضایی، ابراز داشت: جایگاه وکیل در فرایند دادرسی در نظام عدالت قضایی به ویژه دادرسی منصفانه به حدی است که نه تنها به صراحت در قانون اساسی تمام کشور‌های جهان به آن تصریح و تأکید شده است، بلکه در قوانین عادی در این کشور‌ها حضور وکیل در برخی دادرسی‌ها به ویژه در امور کیفری الزامی شده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد، گفت: تبادل نظر و تلاقی دیدگاه وکلا در محضر نظام عدالت قضایی اعم از کیفری و مدنی می‌تواند بسیاری از گوشه‌های پرابهام و تاریک پرونده‌های مطروحه را روشن کند تا حضور قاضی مجرب، اندیشمند، آگاه و فکور در نظام قضایی با شرکت وکیل قوی، علمی و با مهارت دادرسی عادلانه و منصفانه و نهادینه کردن فرهنگ قانون گرایی و نظم پذیری را در جامعه به ارمغان بیاورد.

شایان دکر است در آزمون مرکز وکلا و مشاوران قوه قضاییه که به صورت هماهنگ در سراسر کشور برگزار شد، در استان یزد، یک هزار و ۴۰۳ نفر با هم رقابت کردند که ۷۷۴ آنان مرد و ۶۲۹ نفرشان زن بودند.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *