رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

16 میلیارد لیتر فرآورده نفتی در کشور مصرف شد

10:59 - 12 تير 1394
کد خبر: ۵۷۸۳۷
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
خبرگزاری میزان: مجموع مصارف چهار فرآورده نفتی (بنزین، نفت گاز، نفت سفید و نفت کوره) کشور در سه ماه نخست امسال به بیش از ١٦,٦ میلیارد لیتر رسید.
به گزارش ، بهار امسال در بخشهای مختلف (نیروگاهی، صنعتی، حمل و نقل و ...) ١٦ میلیارد و ٦٢٨ میلیون و ٤٠٠ هزار لیتر انواع فرآورده نفتی مصرف شد که در این میان بنزین و نفت گاز بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند.

بر پایه این گزارش، مصرف بنزین در بازه زمانی یاد شده ٦ میلیارد و ٦٤٠ میلیون و ٢٠٠ هزار لیتر و مجموع نفت گاز مصرفی بخشهای مختلف نیز، هفت میلیارد و ٢٦٣ میلیون و ٣٠٠ هزار لیتر بود.

همچنین نفت کوره مصرفی سه ماه نخست امسال به ٢ میلیارد و ٣٧١ میلیون و ٥٠٠ هزار لیتر رسید و در همین بازه زمانی ٣٥٣ میلیون و ٤٠٠ هزار لیتر نفت سفید مصرف شد.

بنابر آمار، مجموع مصارف این چهار فرآورده نفتی (بنزین، نفت گاز، نفت سفید و نفت کوره) در بهار پارسال، ١٨ میلیارد و ٧٥٦ میلیون و یکصد هزار لیتر بوده است.

مقایسه های آماری حکایت از آن دارند که مصرف فرآورده های نفتی یاد شده در بهار امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ٢ میلیارد و ١٢٩ میلیون و ٧٠٠ هزار لیتر کاهش داشته اند.

این آمارها بیانگر آن هستند که این کاهش مصرف در نفت گاز، نفت کوره و نفت سفید محقق شده است.

بنابر این گزارش، در بهار امسال یک میلیارد و ٤٠٤ میلیون و ٩٠٠ هزار لیتر نفت گاز کمتری نسبت به بهار پارسال مصرف شده است.

همچنین، مصرف نفت کوره نیز کاهش ٧٠٩ میلیون لیتری نسبت به سه ماه نخست پارسال داشته و نفت سفید نیز کاهش ٨٣ میلیون و یکصد هزار لیتری را نسبت به بهار سال قبل تجربه کرده است.

در میان چهار فرآورده اصلی، بنزین اندکی نزدیک به سه درصد رشد داشته است به این معنا که در بهار امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ١٨٦ میلیون لیتر بنزین بیشتری مصرف شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *