بیش از ۱۲۸ هزار دیده بان پیشگیری از وقوع جرم در کشور آموزش دیده‌اند

12:39 - 27 آذر 1398
کد خبر: ۵۷۸۰۵۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
احمدی گفت: تاکنون به بیش از ۱۲۸ هزار دیده بان پیشگیری از سراسر کشور با هدف ارسال گزارش صحیح به قوه قضائیه آموزش‌های لازم داده شده است.

دستور ویژه برای بررسی گزارشات واصله از سامانه سجام/ دیده بانان پیشگیری از وقوع جرم درهمه مناطق فعال استبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، همایش استانی دیده بانان سجام در قم برگزار شد.

در این همایش که با حضور اعضای سامانه اطلاعات مردمی قوه قضاییه در قم و مسئولان عالی قضایی استان در سالن همایش‌های مرکز آموزش قوه قضاییه برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین غریب دادستان عمومی و انقلاب قم گفت: پیشگیری از وقوع جرم وظیفه‌ای همگانی است و همه اقشار مکلف به یاری رساندن به قوه قضاییه در شناسایی جرائم و آسیب‌های اجتماعی می‌باشند.

وی با اشاره به اهدافی که در راه اندازی سامانه سجام در نظر گرفته شده است افزود: دیده بانان پیشگیری از وقوع جرم، در تمام مناطق فعال هستند و به مواردی برخورد کرده و گزارش می‌دهند که ممکن از دید مسئولان مربوطه پنهان مانده باشد. از این رو پیگیری این مطالبات و گزارش‌های واصله در دادستانی بصورت ویژه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دادستان قم در ادامه تصریح کرد: دیده بانان پیشگیری از وقوع جرم وظیفه سنگینی را بر عهده دارند چرا که به عنوان بازوان دادستانی امر پیشگیری از وقوع جرم با انگیزه الهی مشارکت داشته و در تأمین امنیت و آرامش مردم سهیم هستند.

بیش از ۱۲۸ هزار دیده بان پیشگیری از وقوع جرم در کشور آموزش دیده اند

در ادامه این جلسه، آرمان احمدی مدیر سامانه کشوری سجام به تشریح فعالیت‌ها و اهداف این سامانه پرداخت.

وی گفت: سجام سامانه‌ای برای نظارت مردم بر مردم و مسئولین در قوه قضاییه است تا در هر زمان و هر مکان، پیش از آنکه جرمی اتفاق بیفتد، مقدمات وقوع جرم را مشاهده و گزارش دهند تا با پیگیری قوه قضاییه از وقوع آن جرم جلوگیری شود.

احمدی با اشاره به اینکه تاکنون به بیش از ۱۲۸ هزار دیده بان پیشگیری از سراسر کشور با هدف ارسال گزارش صحیح به قوه قضائیه آموزش‌های لازم داده شده است افزود: اولویت پیگیری گزارشات سامانه مربوط به زمین خواری، دست درازی به منابع طبیعی، جنگل و دریاخواری، قاچاق کالا و ارز، فساد اداری و مالی، مواد مخدر، مشروبات الکلی، فساد اخلاقی، محیط زیست است.

سامانه سجام حرکتی انقلابی و جهادی در مبارزه همه جانبه با جرم و فساد در جامعه است

گفتنی است در این همایش حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری رئیس کل دادگستری استان قم با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در حوزه پیشگیری از وقوع جرم در استان قم، بر لزوم تسریع در پیگیری مطالبات و گزارشات مردمی از طریق مراجع مربوطه تأکید کرد.

وی در تشریح سامانه سجام افزود: افراد در هر شغل، در هر زمان و مکانی نسبت به جامعه خود مسئول هستند و می‌بایست در امر پیشگیری از وقوع جرم همیاری و مشارکت نمایند و این اهتمام در صورتی که بصورت یک فرهنگ در جامعه گسترش یابد، به افزایش سطح احساس امنیت در مردم منجر خواهد شد.


رئیس کل دادگستری استان قم ابراز امیدواری کرد با افزایش تعداد دیده بانان سامانه جامع اطلاعات مردمی قوه قضاییه و گزارشات دریافتی، حرکت انفلابی و جهادی در پیگیری مبارزه همه جانبه با جرم و فساد شتاب بیشتری گرفته و بر مبنای پیگیری این گزارشات شاهد جامعه‌ای عاری از جرم و فساد همراه با مشارکت اجتماعی و در نتیجه انسجام اجتماعی بالایی باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *