مدیر کل زندان‌های مازندران معارفه شد

22:41 - 26 آذر 1398
کد خبر: ۵۷۷۹۷۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
با حضور رئیس کل دادگستری استان مازندران، "علی استادی" به عنوان مدیرکل جدید زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مازندران معارفه و از خدمات ۲۰ ساله "علی اکبر غفاریان" قدردانی شد.

مدیر کل زندان‌های مازندران معارفه شد

به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان درآیین تکریم و معارفه مدیرکل زندان‌های مازندران، با اشاره به ابلاغ دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری، بر صدور آرای جایگزین حبس توسط قضات استان تاکید کرد و افزود: هم اکنون بیش از۶ درصد آرای محاکم قضایی استان به مجازات‌های جایگزین  حبس اختصاص یافته است.

عالی‌ترین مقام قضایی استان مازندران تصریح کرد: نگاه دستگاه قضایی و سازمان زندان‌ها، کاهش ورودی افراد به زندان، کاهش جمعیت موجود در زندان‌ها و کاهش وقوع جرم و آسیب در استان است که ان شاء الله در این راستا گام‌های اساسی برداشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری همچنین خاطرنشان کرد: فقط افرادی که به لحاظ نوع جرم ارتکابی زندانی هستند لازم است در زندان نگهداری شوند به زندان معرفی شوند و در این راستا رئیس محترم قوه قضاییه نیز بر محدود کردن معرفی افراد به زندان  تاکید دارند.

رئیس کل دادگستری استان مازندران افزود: ستاد دیه استان، انجمن حمایت از زندانیان و همه مردم به وظیفه انسانی، دینی و شرعی خود عمل کنند تا محبوس شدن محکومان مالی غیر عمد را شاهد نباشیم.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام با نفس وجود زندان مخالفتی ندارد و نگه داشتن مجرم در مکانی به نام زندان موجب پیشگیری از تکرار بسیاری از جرایم خواهد شد.

گفتنی است علی استادی مدیرکل جدید زندان‌های استان مازندران نیز در این مراسم طی سخنانی کاهش جمعیت کیفری، ارتقای وضعیت و امنیت پایدار زندانیان و بهبود وضعیت معیشتی زندانیان و خانواده آنان را ازاهداف کاری خود برشمرد.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *