علت انتشار بوی نامطبوع تهران چیست؟/صنایع سیمان شهر ری متهم ردیف اول

15:31 - 26 آذر 1398
کد خبر: ۵۷۷۸۷۱
استاندار تهران گفت: طی بررسی‌های به وجود آمده مشخص شده که علت انتشار بوی نامطبوع گاز CO ۲، H۲S و و آمونیاک بوده و یکی از مهمترین منشاء های آن صنایع مستقر در جنوب تهران یعنی صنایع سیمان شهر ری است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، انوشیران محسن بند پی، استاندار تهران درباره نتیجه بررسی انتشار بوی نامطبوع در تهران گفت: طی بررسی‌های به وجود آمده مشخص شده که علت انتشار بوی نامطبوع گاز CO ۲، H۲S و و آمونیاک بوده و یکی از مهمترین منشاء های آن صنایع مستقر در جنوب تهران یعنی صنایع سیمان شهر ری است. شرکت گاز مکلف به تامین گازاین کارخانه شده چرا که آن‌ها از سوخت مازو و کوره نزدیک به ۷۰۰ هزار لیتر در روز مصرف می‌کردند و از امروز مصرف این سوخت در کارخانه سیمان شهر ری متوقف شده و شرکت گاز تعهد کرده که سوخت گاز مایع را تامین کند.

بندپی در ادامه افزود: جایگاه دفن زباله آراد کوه هم یک متهم انتشار بو است و شهرداری مکلف شده که یک ایستگاه هواشناسی و سنجش غلظت آلاینده‌ای گازی را انجام دهد.

استاندار تهران گفت: ۴۰۰ هزار متر مربع آب‌های سطحی در جنوب تهران داریم که حالت ماندگاری دارد و تصمیم گرفته شده که این آب‌ها به دشت‌های پیرامونی که به تقویت سفره‌های آب زیر زمینی منجر می‌شود هدایت شوند.

وی در ادامه افزود: جمع بندی جلسه این شد که ظرف حداکثر ۱۰ روز اساتید دانشگاه که در زمینه مسائل محیط زیست متخصص هستند و مراکز سنجش آلودگی هوا و کارگروه ملی بررسی مناطق ۲۷ گانه منشابوی نامطبوع در تهران، هواشناسی، شهرداری با هماهنگی و نظارت استانداری کارگروهی ظرف ۱۰ روز تشکیل دهند و صنایعی که در اطراف تهران منجر به انتشار گاز هست محیط زیست اسامی آن‌ها را ارائه کند تا یک تیم دانشگاهی مامور شوند تا در مدتی نسبت به تعیین سنجش آلاینده‌های گازی  CO ۲، H۲S ناشی از فعالیت صنایع ارائه بدهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *