رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تردد بیش از ۶ هزار فروند کشتی اقیانوس پیما در بنادر کشور

11:37 - 26 آذر 1398
کد خبر: ۵۷۷۷۵۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
راستاد گفت: در ۹ ماه اخیر ۶ هزار و ۵۹۵ فروند کشتی اقیانوس پیما در بنادر و آب‌های کشور تردد داشته اند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد محمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم گرامیداشت روز حمل و نقل بیان کرد: علی رغم فشار مستقیم و غیر مستقیم دشمنان بر حمل و نقل دریایی کشور، فعالان اجازه ندادند چرخ‌های حمل و نقل دریایی متوقف شود و شاهد رشد در زمینه بندری و دریایی هستیم.

وی افزود: شاخص‌های دریایی کشور مثبت است، از ابتدای سال تا به امروز، ١٠٧.۵ میلیون تن کالا از بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.٣ درصد رشد داشته است.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: رقم واردات غیر نفتی در امسال به ٢٣.۵ میلیون تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ١۵.٨ درصد رشد داشته است.

راستاد افزود: صادرات غیر نفتی از ابتدای سال تاکنون ٣٨.۶ میلیون تن بوده که نسبت به سال گذشته ٢.٢ درصد رشد داشته است.
 
راستاد گفت: جابه‌جایی کالا از طریق دریا به ۶.۵ میلیون تن بار رسیده که سهم کالای غیر نفتی ۶ درصد بیشتر شده است. این اطمینان را به دشمنان می‌دهیم که مراودات آن‌ها اثر بخش نبوده و صنعت دریایی روزبه روز در حال رشد است.
 
مدیر عامل سازمان بنادر اظهار کرد: ٩ قرارداد با بخش خصوصی به ارزش ۵۵٠ میلیارد تومان منعقد و اجرایی شده است.
 
راستاد گفت: ٩ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بندر امیر آباد انجام شده است.
 
وی با اشاره به تردد ۶ هزار و ۵۹۵ فروند کشتی اقیانوس پیما در بنادر و آب‌های کشور در ۹ ماه اخیر گفت: کاپوتاژ با حدود ۶ میلیون تن کالای غیرنفتی نیز رشد ۱۶.۵ درصدی داشته است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره سوخت کم سولفور گفت: با همکاری وزارت نفت سوخت کم سولفور از ۳.۵ درصد به نیم درصد از ابتدای سال میلادی جدید محقق می‌شود.

راستاد اظهار کرد: برای سال ۲۰۱۸ میانگین زمان تخلیه و بارگیری کانتینری ۷ دهم روز تعیین شده است. برای کالای خشک ۲ صدم روز و برای کالای فله ۹۴ صدم روز تعیین شده است.

وی با اشاره به توجه به تولید داخل گفت: ۷۶۸ قطعه با حمایت تولید کننده داخلی برای ما تولید شد که ۶۱ میلیارد تومان صرفه‌جویی به همراه داشت.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین از برنامه سازمان بنادر برای اعطای تسهیلات کم بهره با یارانه به گردشگری و سفر دریایی گفت و افزود: سفر‌های دریای بین بنادر و جزایر اصلی رقم مثبت و رو به رشد دارد.

راستاد گفت: با تائید شرکت راه‌آهن سازمان بنادر برای تولید واگن تسهیلات می‌دهد به این شرط که شرکت‌های ریلی مکانیزم حمایتی سازمان بنادر را که منجر به افزایش سهم وی منتهی به بندر شود، محقق کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *