رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تعرفه بنادر کوچک بزودی تصویب می‌شود

10:21 - 26 آذر 1398
کد خبر: ۵۷۷۷۰۵
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
حسن زاده گفت: در سازمان بنادر رویکرد کاهش هزینه تمام شده را در دستور کار قرار داده ایم که در حال حاضر بنادر شمالی و جنوبی را شامل می‌شود و بزودی تعرفه در بنادر کوچک نیز تصویب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، حسن زاده معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم روز گرامیداشت روز حمل و نقل بیان کرد: با توجه به جلساتی که در کمیسیون حمل و نقل از ٢۶ آذر ماه سال گذشته تا امروز برگزار شده تقویت نظارت و اصلاح تعرفه‌ها در بنادر در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: تقویت جایگاه امور بندری با توجه به نقش حاکمیتی بنادر و جایگاه ویژه بنادر در بازرگانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 
حسن زاده ادامه داد: دستور العمل تقویت تجهیزات بندری تدوین شده و برای هر تجهیزی گواهینامه ایمنی ارائه می‌شود.

وی گفت: دستور العمل مجوز فعالیت در بنادر مورد بازنگری قرار گرفته و یکی از درخواست شرکت‌ها صدور مجوز فعالیت با تاریخ اعتبار ۵ سال است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: ٩٠ درصد از تجارت کشور به صورت دریا برد و از طریق بنادر ویژه صورت می‌گیرد که این امکان سرمایه گذاری را برای بخش خصوصی فراهم می‌کند.

حسن زاده اظهار کرد: آیین نامه بنادر ترافیک در بنادر کشور را ساماندهی می‌کند.

وی مطرح کرد: طی یک سال گذشته تقویت جابجایی کالا بین بندر به بندر برای حفظ محیط زیست و استفاده از زیر ساخت‌ها در اولویت قرار گرفته به علاوه هماهنگی میان صاحبان عمده کالا برای توزیع کالا در بنادر مختلف در دستور کار بوده است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای کاهش انحصار در بنادر کشور اقدامات ویژه‌ای انجام شده تا رقابت پذیری افزایش یابد.

حسن زاده افزود: در سازمان بنادر رویکرد کاهش هزینه تمام شده را در دستور کار قرار داده ایم که در حال حاضر بنادر شمالی و جنوبی را شامل می‌شود و بزودی تعرفه در بنادر کوچک نیز تصویب خواهد شد.
 
در ادامه این برنامه مجتبی دلگشایی نماینده جامعه بندری و دریایی کشور گفت: بخش خصوصی نقش ویژه‌ای در توسعه بنادر کشور ایفا می‌کنند و در حال حاضر در بنادر ٣٠ تا ۴٠ هزار اشتغال ایجاد شده است.
 
وی افزود:بنادر می‌توانند با اعتمادسازی برای بخش خصوصی در بنادر کشور سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال پایدار کنند.
 
نماینده جامعه بندری و دریایی کشور تصریح کرد: با وجود تمامی سختی‌ها و مشکلات در بنادر یک نفر از کار بیکار نشده و شاهد اشتغال پایدار در بنادر کشور هستیم.
 
دلگشایی گفت: سرمایه گذاران بنادر نیاز به حمایت بیشتر دارند و در ازای اعتمادسازی در شرایط موجود بایستی برای رفع مشکلات اقدامات اساسی صورت گیرد.
 
وی تصریح کرد: تمام اختیارات برای کمک به بخش خصوصی در اختیار سازمان بنادر نیست و سایر ارگان‌های نیز باید به تسریع انجام کار برای بخش خصوصی اهتمام ورزند.
 
نماینده جامعه بندری و دریایی کشور گفت: اقدامات صورت گرفته در سازمان بنادر برای کمک به سرمایه گذاران است و انتظار داریم آنچیزی که در قانون وضع شده به صورت دقیق اجرایی شود.
 
وی گفت: تامین اجتماعی باید همکاری بیشتری با بخش خصوصی داشته باشد و شرایط را برای سرمایه گذاران تسهیل کند.
 
 

در حال تکمیل...


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *