رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تولید شمش فولاد ۴ درصد رشد کرد

13:48 - 25 آذر 1398
کد خبر: ۵۷۷۴۵۴
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
تولید شمش فولاد شرکت‌های بزرگ معدنی با رشد ۴ درصدی به ۱۳ میلیون و ۶۶۹ هزار تن رسید.

تولید شمش فولاد ۴ درصد رشد کردبه گزارش گروه اقتصاد ، تولید شمش فولاد شرکت‌های بزرگ معدنی طی ۸ ماهه امسال با ۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ به ۱۳ میلیون و ۶۶۹ هزار تن رسید.

فولاد مبارکه با تولید ۶ میلیون و ۲۸۰ هزار تن شمش فولاد، فولاد خوزستان با تولید ۲ میلیون و ۵۰۵ هزار تن و ذوب آهن اصفهان با تولید یک میلیون و ۶۰۲ هزار تن بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص دادند.

همچنین از ابتدای فروردین تا پایان آبان ۹۸ شرکت‌های بزرگ معدنی بیش از ۹ میلیون و ۱۱۷ هزار تن محصول فولادی (میلگرد، ورق گالوانیزه، تیرآهن و...) تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حاکی از رشد ۶ درصدی است.

رشد ۸ درصدی تولید آهن اسفنجی

طی ۸ ماه سال ۹۸ میزان تولید آهن اسفنجی در شرکت‌های بزرگ معدنی با ۸ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۸ میلیون و ۳۵۳ هزار تن رسید، این در حالی است که میزان تولید گندله طی مدت مذکور، ۲۷ میلیون و ۷۳۶ هزار تن به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ بدون تغییر ماند.

همچنین از ابتدای فروردین تا پایان آبان ۹۸، تولید کنسانتره آهن ۳۱ میلیون و ۵۴۸ هزار تن به ثبت رسید که حاکی از رشد ۴ درصدی نسبت به سال گذشته است.

رشد تولید شمش فولاد 

میزان تولید شمش فولاد شرکت‌های بزرگ در آبان ۹۸ با ۶ درصد رشد به یک میلیون و ۷۴۵ هزار تن رسید.

همچنین تولید کنسانتره سنگ آهن با رشد ۳ درصدی و گندله با رشد ۸ درصدی به ترتیب به ۳ میلیون و ۹۳۴ هزار تن و ۳ میلیون و ۳۷۵ هزار تن رسید.

تولید آهن اسفنجی شرکت‌های بزرگ معدنی طی آبان سال جاری نیز به ۲ میلیون و ۳۳۴ هزار تن رسید که حاکی از رشد ۱۳ درصدی نسبت به آبان ۹۷ است.

با این حال میزان تولید محصولات فولادی طی آبان ۹۸ با افت ۴ درصدی نسبت به سال گذشته به یک میلیون و ۶۳ هزار تن رسید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *