رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شایان: برنامه‌ای برای حمایت از دوومیدانی‌کارانی که نمی‌توانند سهمیه بگیرند نداریم

12:58 - 25 آذر 1398
کد خبر: ۵۷۷۴۴۶
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
سخنگوی سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی گفت: نفراتی که فاصله زیادی برای رسیدن به ورودی المپیک دارند در این شرایط سخت اقتصادی فدراسیون برنامه چندانی برای حمایت از آنها ندارد.

حسین شایان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در خصوص برگزاری اردوی تیم ملی دوومیدانی اظهار داشت: رقابت‌های داخل سالن قهرمانی آسیا در نیمه بهمن برگزار خواهد شد. قرار است اوایل دی و به میزبانی خرم‌آباد یک مسابقه بین‌المللی برگزار شود و در آن نفرات مدنظر را انتخاب کنیم. پس از این مسابقات، یک تورنمنت داخل سالن در قزاقستان برگزار خواهد شد که به این رویداد به عنوان یک رقابت تدارکاتی نگاه می‌کنیم تا نفرات منتخب آماده اعزام به چین شوند.

وی در مورد شرایط حسن تفتیان و احسان حدادی گفت: این دو ورزشکار طبق برنامه‌ای که پیش از این ارائه داده بودند، کار خود را پیش می‌برند. حسن تفتیان در مشهد مشغول تمرین است و باید در مسابقات انتخابی شرکت کند تا پس از آن به اردوی فرانسه برود و ادامه تمریناتش را در آنجا زیر نظر اونتانون‌گای پیگیری کند. حدادی هم پس از پایان تمرینات خود در کیش به آمریکا خواهد رفت.

سخنگوی سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی در خصوص تمدید قرارداد مربیان حدادی و تفتیان تصریح کرد: این دو ورزشکار هم اکنون طبق برنامه‌های مربی‌شان تمرین می‌کنند و قرارداد رسمی آنها به زودی نهایی خواهد شد.

شایان در مورد شرایط تمرینی سایر ورزشکاران گفت: مهدی پیرجهان طبق برنامه‌ای که به ما ارائه داده در تبریز زیر نظر مربی‌اش تمرینات آماده‌سازی را پیگیری می‌کند. محمد حسین ابارقی، امیر مرادی، کیوان قنبرزاده و... هم که از شانس کسب سهمیه برخوردارند به مسابقات برون مرزی اعزام می شوند تا سهمیه بگیرند. البته نفراتی که فاصله زیادی برای رسیدن به ورودی المپیک دارند در این شرایط سخت اقتصادی فدراسیون برنامه‌ای برای حمایت از آنها ندارد.

وی در مورد بهنام شیری و کیوان قنبرزاده گفت: قرار شده با یک مربی بلاروس مذاکرات‌مان را نهایی کنیم تا در صورت  توافق او به عنوان مربی بهنام شیری انتخاب شود. اگر همه چیز خوب پیش برود شیری به بلاروس خواهد رفت. کیوان قنبرزاده هم مشغول مذاکره با یوگنی زاگارولکا مربی قبلی خودش است تا دوباره با او به توافق برسد.

شایان در خصوص تعداد کم سهمیه‌های دوومیدانی ایران برای المپیک توکیو نسبت به دوره گذشته خاطرنشان کرد: دوره قبل المپیک ۱۰ سهمیه داشتیم، اما پس از آن قوانین تغییر کرد و کسب سهمیه برای این دوره بسیار سخت‌تر شده است. آن زمان ۸ سهمیه B بود، اما حالا سهمیه B وجود ندارد و انتخاب‌ها براساس رنکینگ جهانی انجام می‌شود. ۸ ورزشکار دیگر داریم که نزدیک به رتبه‌های مورد نظر در رنکینگ هستند. باید تلاش کنیم تا بتوانیم بهترین شرایط را برای ورزشکاران فراهم آوریم تا بتوانند سهمیه بگیرند. همچنین از نظر فدراسیون جهانی دیگر ثبت رکورد در هر مسابقه‌ای دیگر قابل قبول نیست و باید خودمان را با این استانداردها هماهنگ کنیم. تمام هدف فدراسیون ایجاد بهترین شرایط برای ورزشکاران است تا بتوانیم در مسابقات المپیک بهترین اتفاقات را برای این رشته رقم بزنیم. حمایت‌های مسئولان هم تاکنون امیدوارکننده بوده است و امیدوارم به همین شکل ادامه داشته باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *