رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جزئیات جریمه‌های غیرقانونی ترکیه از اتوبوس‌های ایرانی/ قراردادی که دردسرساز شد

16:13 - 10 تير 1394
کد خبر: ۵۷۷۰۲
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان: مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از جریمه غیر قانونی هر اتوبوس ایرانی به ملبغ ۱۵۷۰ لیر در ترکیه خبر داد و گفت: وزارت راه و شهرسازی برای رفع این مشکل از طرف وزارت امور خارجه با سفارت ایران در آنکارا مکاتبات لازم را انجام داده است.
جزئیات جریمه‌های غیرقانونی ترکیه از اتوبوس‌های ایرانی/ قراردادی که دردسرساز شدبه گزارش ، محمد جواد عطرچیان درباره جریمه اتوبوس‌های ایرانی توسط ترکیه گفت: بر اساس قرارداد صورت گرفته بین ترکیه و ایران در زمینه حمل و نقل، در ازای هر اتوبوس ایرانی که به ترکیه می‌رود یک اتوبوس ترکیه نیز باید به ایران سفر کند و این موضوعی است که در قرارداد وزارت راه ترکیه با شرکت‌های این کشور در رابطه با حمل و نقل مسافری با ایران ذکر شده است.

وی اضافه کرد: عدم تعهد شرکت‌های حمل و نقلی ترکیه موجب شده است به ازای سفر هر اتوبوس ایرانی به ترکیه، اتوبوسی از این کشور وارد ایران نشود. بر همین اساس دولت ترکیه شرکت‌های حمل و نقلی این کشور را به دلیل عدم پایبندی به تعهداتشان جریمه کرده است که این شرکت‌ها این جریمه را از شرکت های ایرانی به ازای هر اتوبوس ۱۵۷۰ لیر دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه از حدود ۱۰ روز گذشته این اقدام صورت گرفته گفت: شرکت‌های حمل و نقل ترکیه‌ای این هزینه را از شرکت‌های ایرانی دریافت می‌کنند اما تا زمانی که شرکت ایرانی این هزینه را به حساب شرکت‌های ترکیه واریز نکند مجوز خروج اتوبوس‌های ایرانی را نمی‌دهند که در این شرایط رانندگان مجبور به پرداخت این مبلغ می‌کنند.

مدیر کل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی برای رفع این مشکل از طرف وزارت امور خارجه با سفارت ایران در آنکارا مکاتبات لازم را انجام داده است، افزود: ما به شرکت‌های حمل و نقل ایرانی اعلام کردیم در قرارداد خود با شرکت‌های حمل و نقل ترکیه ای تجدید نظر کنند.

عطرچیان با تاکید بر اینکه این مشکل بین بخش خصوصی دو کشور به وجود آمده است گفت: اتوبوس‌های ترکیه‌ای برای ورود به ایران مشکلی ندارند و فقط اتوبوس‌های ایرانی در این زمینه با مشکل مواجه شده اند.

وی ادامه داد: البته تمام اتوبوس‌ها در حال حاضر این جریمه را پرداخت نمی‌کنند چراکه برخی شرکت های حمل و نقل ایرانی در مذاکره با شرکت‌های حمل و نقل ترکیه‌ای این مشکل را رفع کرده اند اما مشکل برخی شرکت ها همچنان پابرجاست که در این راستا در حال پیگیری هستیم.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *