عرضه ۹۰ درصدی ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما/ ۶۰ درصد محصولات صادر می‌شود

20:30 - 20 آذر 1398
کد خبر: ۵۷۶۱۱۴
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
صانعی گفت: در سال ۹۷ حدود ۹۰ درصد از ارز صادراتی را در سامانه نیما عرضه کردیم و ۱۰ درصد مابقی نیز خرج تجهیزات مورد نیاز شد.
سود ۲۵۰۰ میلیارد تومانی شرکت پتروشیمی نوری در سال ۹۷تقی صانعی مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصاد ؛ با اشاره به برنامه این شرکت برای افزایش تولید اظهار کرد: پتروشیمی نوری در حال اجرای سومین برنامه پنج ساله خود است و به دنبال افزایش تولید با کمترین هدر رفت منابع خواهد بود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری تصریح کرد: دسترسی به آب‌های آزاد نقش ویژه‌ای به شرکت پتروشیمی نوری در راستای افزایش تولید داده است.

وی افزود: ۶۰ درصد تولیدات شرکت پتروشیمی نوری صادر و ۱۵ درصد آن در بازار بورس عرضه می‌شود و بخشی دیگر از آن برای استفاده از تولیدات داخلی استفاده می‌شود.

صانعی تصریح کرد: سود خالص شرکت پتروشیمی نوری در سال ۹۷ بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان بود که ۹۰۰ میلیارد مربوط به سود تولید است و مابقی آن در نوسانات ارزی به دست آمده است.

به گفته وی؛ در ۶ ماهه اول سال تمام سود این شرکت از طریق تولید به دست آمده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری ابراز کرد: با افزایش نرخ ارز سود این شرکت افزایش می‌یابد، اما ترجیح ما افزایش سود ناشی از تولید است و در سال ۹۷ حدود ۹۰ درصد از ارز صادراتی را در سامانه نیما عرضه کردیم و  ۱۰ درصد مابقی نیز خرج تجهیزات مورد نیاز شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *