رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۸ نفر از تخریب کنندگان منابع طبیعی به کاشت بذر درختان کوهی و نهال مکلف شدند

7:25 - 17 آذر 1398
کد خبر: ۵۷۴۵۱۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
غریب پور با اشاره به صدور احکام سبز برای متصرفین منابع طبیعی، گفت: ۸ نفر از تخریب کنندگان منابع طبیعی در شهرستان دنا به کاشت بذر درختان کوهی و نهال مکلف شدند.
۸ نفر از تخریب کنندگان منابع طبیعی به کاشت بذر درختان کوهی و نهال مکلف شدنددادستان عمومی و انقلاب شهرستان دنا در گفتگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی گفت: در راستای مجازات‌های جایگزین حبس برای مرتکبان تصرف عرصه منابع ملی و تخریب محیط زیست احکامی تحت عنوان احکام سبز صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به موجب قانون، قطع درختان و تخریب منابع طبیعی جرم و مستوجب جزای نقدی و حبس تعزیری است، افزود: دادگاه کیفری دو دنا حکم حبس تعزیری این اشخاص را تعلیق و آن‌ها را موظف به کاشت چندین برابر تعداد درختان قطع شده در محدوده مشخص و تحت نظر اداره منابع طبیعی و محیط زیست نمود.

دادستان دنا در ادامه عنوان کرد: با هماهنگی بعمل آمده ۸ نفر از این افراد با نظارت دادستانی و ادارات مربوطه نسبت به اجرای احکام سبز و کاشت بذر درختان کوهی و نهال در منابع طبیعی اقدام نمودند.
 
غریب پور با اشاره به صدور احکام سبز در منطقه دنا عنوان کرد: برخی از این احکام اجرا و تعدادی نیز در حال اجراست که با همکاری محیط زیست و منابع طبیعی نسبت به اجرای احکام صادره اقدام می‌شود.

وی اضافه کرد: قریب به شصت و چهار حکم سبز دیگر نیز با نظارت دادستانی به زودی اجرا می‌شود.
 
انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *