رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس دیوان عالی کشور از زندان مرکزی یزد بازدید کرد/ اعطای ۱۰ روز مرخصی تشویقی به مددجویان واجدالشرایط

10:12 - 11 آذر 1398
کد خبر: ۵۷۳۰۳۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور از زندان مرکزی یزد بازدید کرد و به گفت‌وگو با مددجویان پرداخت.

رئیس دیوان عالی کشور از زندان مرکزی یزد بازدید کرد/ اعطای ۱۰ روز مرخصی تشویقی به مددجویان واجدالشرایطبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور در بازدید از زندان مرکزی یزد، اظهار کرد: فردی که به هر دلیل به زندان محکوم می‌گردد، قبل از ورود به زندان مجرم محسوب می‌شود اما در زندان به عنوان مددجو شناخته می‌شود که باید تمام همت و تلاش زندانبانان در جهت آموزش و اثرگذاری مثبت بر روی آنان باشد.

وی تصریح کرد: حرفه آموزی، کلاس‌های فرهنگی، علمی و اخلاقی همه برنامه‌هایی است که می تواند مددجویان را برای ساختن آینده‌ای بهتر یاری رساند.
 
این مقام عالی قضایی با بیان اینکه زندان می‌تواند محل کشف استعدادها باشد، گفت: افراد عادی در اجتماع به طور معمول غرق در روزمرگی هستند، اما در زندان به علت فراغت زیادی که وجود دارد می‌شود استعدادهای افراد را کشف نمود و برای ساختن زندگی بهتر به آنان کمک کرد.
 
وی بیان کرد: زندان باید به گونه‌ای عمل کند تا بازگشت مجدد به زندان از سوی افراد به حداقل ممکن برسد.
 
بیشتر بخوانید:
 
رئیس دیوان عالی کشور در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مددجویان با تأکید بر این که انسان باید قدر لحظه لحظه زندگی خود را بداند، گفت: نظام اسلامی به سوی حبسِ مدنظر شرع مقدس در حرکت است تا افراد را با رویکرد تربیتی، اصلاح و به اجتماع برگرداند.
 
شایان ذکر است در بازدید رئیس دیوان عالی کشور به همراه مسئولان ارشد قضایی استان یزد از زندان، به مددجویانی که شرایط برخورداری و مشارکت بیشتری در برنامه‌های آموزشی و تربیتی زندان داشتند، ۱۰ روز مرخصی تشویقی اعطاء شد که مورد استقبال خوب مددجویان و مسئولین زندان قرار گرفت.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *