خشونت گسترده علیه زنان و دختران بومی آمریکا

22:00 - 10 آذر 1398
کد خبر: ۵۷۲۷۰۳
نیوزویک در مطلبی به خشونت علیه زنان و دختران بومی در آمریکا پرداخته و می‎گوید بسیاری پرونده‎های این قشر در دادگاه‌های آمریکا بررسی نمی‎شود.
خشونت گسترده علیه زنان بومی آمریکا/تن‌ها ۲ درصد از پرونده‌های قتل زنان بومی به بانک اطلاعات وزارت دادگستری آمریکا راه می‌یابندبه گزارش گروه بین الملل ، علاوه بر فقر گسترده، نبود مراقبت‌های بهداشتی کافی و بسیاری از چالش‌های دیگر در جامعه آمریکا، جوامع بومی این کشور با خشونت‌های مداوم و گسترده رو به رو هستند.
 
به گزارش نیوزویک، نتایج تحقیقات یک موسسه بهداشتی نشان می‎دهد تنها در سال ۲۰۱۶، ۵ هزار و ۷۱۲ زن بومی در آمریکا در به قتل رسیده و یا مفقود شده‎اند.

نکته تکان دهنده آن است که اسامی تنها ۱۱۶ نفر از این زنان بومی که در سال ۲۰۱۶ به قتل رسیدند و یا به نوعی مفقود شدند در یک پایگاه وزارت دادگستری آمریکا به ثبت رسیده است.

علاوه بر این، انجمن ملی دادگستری آمریکا تخمین زده است ۱.۵ میلیون زن بومی آمریکا در طول زندگی خشونت را تجربه کرده‎اند و بیش از نیمی از این زنان با خشونت جنسی رو به رو شده‎اند.

در واقع این حقیقت وجود دارد که هیچ شهروند آمریکایی نمی‌تواند با خشونتی که بیش از یک میلیون نفر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند کنار بیاید و نسبت به آن بی توجه باشند.

این موضوع کاملا غیر منطقی و غیر قابل قبول است که از حدود ۶ هزار پرونده مربوط به دختران و زنان بومی آمریکا که به قتل رسیدند و یا مفقود شدند تنها ۲ درصد از پرونده‌های جنایی به بانک اطلاعات وزارت دادگستری آمریکا راه می‌یابند؛ به عبارت دیگر از هر ۵۰ پرونده جنایی تنها یک پرونده تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرد.
 

به گفته تام کول، نماینده مجلس اوکلاهما که خود یکی از اعضای جامعه بومی آمریکا است، انجمن ملی دادگستری آمریکا گزارش‌های بیشتری از خشونت علیه زنان را فاش می‌کند.
 
تخمین زده می‌شود از هر ۵ زن بومی آمریکا بیش از ۴ زن خشونت را تجربه کرده‎اند که بیش از نیمی از این زنان با خشونت‌های جنسی رو به رو شده‎اند.
 
بنابر گزارش‎هازنان بومی آمریکا بیش از یک و نیم برابر بیشتر از زنان سفید پوست در این کشور در سال گذشته خشونت را تجربه کرده‎اند؛ این در حالی است که حتی زنان بومی آمریکا بیش از ۱۰ برابر میانگین ملی در برخی از مناطق کشور به قتل می‌رسند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *