انتقاد دولت ونزوئلا از تحریم‎های یکجانبه آمریکا علیه کاراکاس

14:03 - 28 آبان 1398
کد خبر: ۵۶۹۲۵۹
یک مقام دولت ونزوئلا می‌گوید، میلیارد‌ها دلار سرمایه مردم ونزوئلا تحت تاثیر اقدامات تحمیلی و یکجانبه گرایانه دولت آمریکا قرار گرفته است.
انتقاد ونزوئلا از تحریم‎های یکجانبه آمریکا علیه کاراکاسبه گزارش گروه بین الملل ؛ وزیر تجارت خارجی ونزوئلا می‎گوید تحریم‌های یکجانبه  آمریکا بر منابعی مانند هیدروکربن باعث شده تا دارایی‌های خارجی ونزوئلا به ارزش میلیارد‌ها دلار از دست برود.

وی با اشاره به اینکه میلیارد‌ها دلار سرمایه مردم ونزوئلا تحت تاثیر اقدامات تحمیلی و یکجانبه گرایانه دولت آمریکا قرار گرفته است، افزود که این اقدامات نقض قوانین بین المللی به شمار می‌آید و کاخ سفید در تلاش است تا تصمیمات یک جانبه خود را بر دولت آزاد و مستقل ونزوئلا تحمیل کند.
 

وزیر تجارت خارجی ونزوئلا افزود که جا به جا نشدن دارایی‎ها، شهروندان ونزوئلا را تحت تاثیر قرار داده است؛ یکی از دارایی‌های ونزوئلا یک شرکت نفتی است که حساب آن در آمریکا مسدود شده و از دولت ما گرفته شده است. "

از ابتدای سال جاری، دولت آمریکا برای مجبور کردن نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا به برکناری از سمت خود مجموعه‌ای از تحریم‌ها را علیه ونزوئلا اعمال کرده است.

تحریم‌های آمریکا عمدتاً تجارت نفت این کشور را هدف قرار داده که بخش بزرگی از اقتصاد ونزوئلا را تشکیل می‌دهد.

در ماه ژانویه وزارت خزانه داری آمریکا تحریم‌هایی را بر پالایشگاه مستقر در تگزاس که به شرکت دولتی ونزوئلا تعلق داشت اعمال کرد. نیکلاس مادورو، در آن زمان واشنگتن را متهم به تلاش برای سرقت از این پالایشگاه کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *