ضرورت اصلاح تعرفه خدمات دارویی مطابق با شرایط روز جامعه/ دیوان عدالت اداری بر اساس قانون تصمیم می‌گیرد

8:43 - 07 تير 1394
کد خبر: ۵۶۸۷۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهارنظر رئیس دیوان عدالت اداری مبنی بر غیرقانونی بودن حق فنی داروخانه‌ها را مطابق با قانون دانست و بر ضرورت نشست با مسئولان مربوطه در جهت اصلاح امور مطابق با نیاز کنونی جامعه و رفع چالش موجود تاکید کرد.
احمد آریایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار سیاسی میزان در مورد اظهارنظر رئیس دیوان عدالت اداری مبنی بر غیرقانونی بودن حق فنی داروخانه‌ها، اظهار کرد: در این مورد باید مسائل را تفکیک کنیم و حق و حقوق افراد را درنظر بگیریم و مطابق با واقعیت تصمیم بگیریم ضمن اینکه باید به این مهم دقت شود که اگر عده‌ای به حق و حقوق خود نرسند با واقعیت تلخ شکاف طبقاتی روبرو می‌شویم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید زیرساخت‌ها اصلاح شود و به گونه‌ای در این زمینه تصمیم‌گیری شود که همه افراد اعم از بیمار، پزشک و مسئولان در مزایا و زیان حاصل از این تصمیم شریک باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: دیوان عدالت اداری بر اساس قانون تصمیم می‌گیرد بنابراین باید کمیسیون جلسه‌ای با مسئولان مربوطه و کارشناسان برگزار کند و در این جلسه تعرفه خدمات دارویی با توجه به شرایط کنونی جامعه و تسهیل امور مردم اصلاح شده و چالش ایجاد شده برطرف شود.

گفتنی است وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مدتی است با تغییر نام حق‌فنی به تعرفه خدمات دارویی تلاش کرده همچنان بابت تحویل دارو در داروخانه‌ها از مردم مبالغی دریافت کند، چندی قبل رئیس دیوان عدالت اداری کشور حق فنی را غیرقانونی دانست  و این اصلاحات وزارت بهداشت را دارای ایراد توصیف کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *